۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۰۸۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

هراس غرب از ترویج اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که هراس غرب از ترویج اسلام ناب محمدی است، خاطرنشان کرد: دعوای غرب برسر نفت و انرژی هسته ای نبوده دعوا بر سر اسلامی است که توانسته بیداری را در دل ها زنده کند.
اسلام هراسي

 حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر حوزوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد با اشاره به این که کار امام خمینی (ره) عبور از تمدن غرب و رجوع به اسلام بوده است، گفت: انقلاب اسلامی نه یک تفکر فلسفی که در مقابله با تفکر غرب که ادعای خدایی می کرد ایستاد بلکه یک تفکر ناب محمدی بود.

 

پژوهشگر حوزوی، ادامه داد: کاری که امام راحل انجام داده و انقلاب اسلامی را شروع کرد بابت این حرکت هزینه کردیم و شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شدند که مایه افتخار است.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد گفت: انقلاب اسلامی ایران یک یوم الله است و اتفاقی که در22 بهمن و دهه فجر افتاد این بوده که پرچم توحید برافراشته شد و آن همان پرچم غدیر وکربلا است.

 

وی با بیان این که یاد و نام شهدای گرانقدر باید به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شود، بیان داشت: شهدا ادامه دهندگان راه تابناک امام حسین (ع) بودند که با ایثارگری و مجاهدت پا در میدان مقابله حق علیه باطل قرار دادند.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که شهدا عاشق و بصیرت شناس بودند که جانشان را برسر عقیده دادند، بیان داشت: این شهدا به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند و باید درچنین جلساتی فکر کنیم که برای چه در این راه به شهادت رسیدند.

 

پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک اعجاز بزرگ قرن است، گفت: خاصیت انقلاب اسلامی این بوده که یک جبهه حق در مقابله با جبهه باطل قرار گرفت و این انقلاب هم سیاست های غرب را در دنیا به چالش کشیده که به راحتی دشمنان از کنار آن عبور نمی کنند.

 

وی با تاکید بر این که هراس غرب از ترویج اسلام ناب محمدی است، خاطرنشان کرد: دعوای غرب برسر نفت و انرژی هسته ای نبوده  دعوا بر سر اسلامی است که توانسته بیداری را در دل ها زنده کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید در مسیری باشد تا او را از فرهنگ دینی و انقلابی جدا نکنند، خاطرنشان کرد: اگر باورمان شد این راه حق بوده و آن چه که فرهنگ غرب معرفی می کند ظلمت است باید تلاش لازم را داشته باشیم تا در مسیر حق باقی بمانیم.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با تاکید بر این که حرکت در مسیر شهدا زمینه ساز عزت و تعالی انسان است، گفت: شهدا بهترین الگوها بوده که باید سیره این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم./950/ت303/ب

ارسال نظرات