۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۱۵۱
با وجود حمایت شدید از تروریسم؛

مقامات آمریکایی از پیوستن مردم این کشور به گروه‎های تروریستی در سوریه واهمه دارند

خبرگزاری رسا ـ مقامات اف.بی.آی. (پلیس فدرال آمریکا) نسبت به افزایش حضور شهروندان آمریکایی در میان گروه‎های تروریستی فعال در سوریه ابراز نگرانی کردند.
تروريست هاي سوريه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، مقامات اف.بی.آی. (پلیس فدرال آمریکا) اعلام کردند که از حضور روزافزون شهروندان این کشور در میان گروه های تروریستی فعال در سوریه نگران هستند، چرا که این افراد پس از بازگشت به آمریکا به حملات تروریستی علیه کشور خود اقدام می کنند.
 
آمارها نشان می‎دهند که از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه ده ها شهروند آمریکایی به گروه‎های تروریستی و القاعده در این کشور پیوسته و با دولت بشار اسد در حال جنگ هستند.
 
مقامات امنیتی آمریکایی می گویند که حضور شهروندان این کشور در میان گروه هایی مانند القاعده در سوریه نتیجه ای به جز افراطی تر شدن آنان ندارد و بازگشت این افراد به آمریکا تهدیدات امنیتی علیه این کشور را افزایش می دهد.
 
پلیس فدرال آمریکا همچنین اعلام کرد که آمار دقیقی از تعداد آمریکایی هایی که در سوریه در حال جنگ هستند در اختیار ندارد.
 
در سال میلادی جاری حداقل سه شهروند آمریکایی که قصد داشتند در کنار نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره به مبارزه علیه بشار اسد بپردازند دستگیر و محاکمه شدند.
 
سناتور توماس کارپر، از اعضای کمیته امنیتی سنای آمریکا در یکی از جلسات ماهانه این کمیته در این ارتباط گفت: ما می دانیم که شهروندان آمریکایی و همین طور کانادایی و اروپایی سلاح به دست گرفته و به سوریه، یمن و سومالی رفته اند.
 
این سناتور آمریکایی افزود: خطر بازگشت این افراد به کشورهای خود و طراحی حملات خرابکارانه داخلی یک تهدید واقعی و مشکل زا است.
 
رابرت موئلر، رییس سابق اف.بی.آی. (پلیس فدرال آمریکا) نیز در ماه آگوست میلادی در مصاحبه با شبکه خبری ای.بی.سی. نیوز گفته بود که واقعا نسبت به آمریکایی هایی که در سوریه می جنگند احساس نگرانی می کند.
 
رییس پلیس فدرال آمریکا در بیان دلایل نگرانی خود نسبت به آمریکایی های حاضر در جنگ سوریه گفت که به طور ویژه نسبت به ارتباطاتی که این افراد با گروه های تروریستی برقرار می کنند و مهارت هایی که فرامی گیرند هراسناک است.
 
این در حالی است که آمریکا از حامیان اصلی تروریسم در سوریه است و حمایت های مادی و معنوی فراوانی را در اختیار ترویست ها علیه نظام بشار اسد انجام می دهد./990/ب902/د
ارسال نظرات