۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۹۱۴۵۰
در پی شهادت «حسان اللقیس» صورت گرفت؛

پیام تسلیت سفیر ایران در لبنان به دبیرکل حزب الله و بیانیه سفارت ایران

خبرگزاری رسا ـ در پی ترور یکی از فرماندهان حزب الله در بیروت، سفیر ایران در لبنان در پیامی این حادثه را به دبیر کل حزب الله لبنان تسلیت گفت.
حسان اللقيس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی ترور «حسان اللقیس» یکی از فرماندهان حزب الله و شهادت وی «غضنفر رکن‌آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با ارسال پیامی برای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و رهبری مقاومت، شهادت اللقیس را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

 

علامه مجاهد حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله

 

دبیرکل محترم حزب‌الله (مد ظله)

 

السلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

 

شهادت برادر مبارز حسان اللقیس از دلاورمردان صحنه نبرد و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را که با فداکاری‌های جوانمردانه خود درس فراموش‌نشدنی به این رژیم داده و موجب ذلت و خواری آن گردیده بود، به جناب‌عالی، ملت لبنان، دلاورمردان مقاومت و خانواده شهید و هم‌رزمانش تبریک می‌گویم.

 

بدون تردید این شهید قهرمان جزو خیل شهدای پاکدامنی می‌باشد که جان خود را فدای امت و آرمان‌های مقدس امت خود و مخصوصاً آرمان فلسطین نموده‌اند و یقین دارم که اینگونه اقدامات نابکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی و عوامل این رژیم، مقاومت را برای تحقق اهداف عالیه خود در جهت محو اشغالگری مصمم‌تر خواهد نمود.

 

از سوی دیگر سفارت ایران نیز طی بیانیه‌ای حادثه ترور حسان اللقیس را محکوم کرد، متن بیانیه بدین شرح است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌‌الرحیم

 

شهادت برادر مجاهد مخلص و فداکار آقای حسان اللقیس که سراپا عشق و شور جهاد فی سبیل الله بود فوزی عظیم و سرانجامی سعادتبار است و برای ملت لبنان که چنین مردان بزرگی را پرورده و به عرصه ی آزادیخواهی و مبارزه با ستم، تقدیم کرده، مایه ی سرافرازی و سربلندی است. فقدان این شهید عزیز، اگر چه برای همه ی انسانهایی که او را می شناختند دردناک است، ولی این شهادت حماسه‌ای است که ملتها را بیدارتر می کند و افقهای روشن و راه رسیدن به آن را برای همه ترسیم مینماید.

 

عاملان این جنایت و صهیونیست‌هـای اشغالگر و خفاشان شب گرد بدانند که خون مطهر این شهید و دیگر شهیدان، مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می کند.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با محکوم نمودن شدید این اقدام تروریستی بزدلانه، شهادت این شهید دلاور را به دبیرکل محترم حزب الله، همرزمان شهید و رهپویان راه مقاومت، ملت لبنان و خانواده شهید تبریک و تسلیت گفته و از خداوند بزرگ مسألت دارد که او را با شهدا و اولیاء صدیقین محشور نماید./980/ب102/د

ارسال نظرات