۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۱۴۵۶

تفکر بی‌همتایی خاک، خون و زبان

خبرگزاری رسا ـ تفکر بی‌همتایی خاک، خون یا زبان همه نشانه نوعی راسیسم یا نژادپرستی فرهنگی است؛ چیزی که به نظر می‌رسد اکنون بیشتر از قبل وجود دارد.
نژاد پرستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، روزنامه اومانیته، چاپ فرانسه، در شماره امروز خود مقاله ای با موضوع نژاد پرستی به چاپ رساند. فرهنگ غلطی که روز به روز در کشورهای غربی رو به افزایش نهاده است. نوعی نژادپرستی فرهنگی که دارد جایگزین نژادپرستی کلاسیک و سنتی می‌شود.

این روزنامه می‌نویسد: آیا اکنون آزادی بیان برای نژادپرستان به انتهای خود رسیده است؟

در ادامه می‌خوانیم: تفکر بی‌همتایی خاک، خون یا زبان همه نشانه نوعی راسیسم یا نژادپرستی فرهنگی است؛ چیزی که به نظر می‌رسد اکنون بیشتر از قبل وجود دارد. چیزی که در میان ملی‌گرایان افراطی و به تازگی در برخی جریان‌های کاتولیک هم دیده می‌شود و البته یکی از مخرب‌ترین و شاید خطرناک‌ترین اشکال تبعیض است.

در این مطلب همچنین آمده است: آنچه روزی جنگ جهانی دوم را به راه انداخت؛ اکنون دارد در همه دنیا دامن می‌گستراند. این نژادپرستی این روزها در بسیاری از روشنفکران و سیاستمداران و حتی فیلسوفان دیده می‌شود و گاه عامل به راه افتادن نزاع در جوامع می‌شود.

خبرگزاری رسا نیز به نقل از خبرگزاری پرس روز گذشته از کشته شدن یک ایرانی در انگلستان به طرز فجیعی گزارش داد./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات