۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۸۱۲
استاد حوزه علمیه قم:

پوشیدن لباس روحانیت بهترین لذت طلبگی است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: بهترین لذت طلبگی وقتی است که به لباس روحانیت آراسته می‏شود، همان لباسی که علمای بزرگ اسلام بر تن کرده و در راه حفظ قداست آن فداکاری می کردند.
حجت الاسلام واضحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام جعفر واضحی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب که در حوزه علمیه محمودیه کرمان برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های اخلاقی اهل بیت(ع) معرفت آنها به خدا است. یک انسان وقتی می‌تواند در مقابل خدا تواضع داشته باشد که نسبت به خدا شناخت کافی داشته باشد و بداند که با چه کسی صحبت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ریشه همه گناهان نبود معرفت است و اگر کسی می خواهد در دنیا و آخرت موفق شود معرفت خود را نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر کند باید شناخت زندگی پاکان را در زندگی خود مقدم بر هرکاری دانست.

 

وی با اشاره به آیه 28 سوره فاطر گفت: منظور از علما در این آیه، عارفان هستند یعنی کسانی که معرفت خود را نسبت به خدا کامل کرده و از خدا می‌ترسند و ما طلاب باید عارفان بزرگ را الگوی خود قرار دهیم تا در زندگی به رستگاری برسیم.

 

حجت الاسلام  واضحی با توجه به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) یکی از مصداق های بارز عارفان بزرگ است؛ زیرا ایشان تمام وجود خود را وقف خدا کرده بود.

 

وی همچنین گفت: دلیل این که ما طلبه ها در حوزه های علمیه هستیم از لطف پروردگار است و اگر می‌خواهیم در این راه بزرگ موفق شده و رشد کنیم باید عارفان بزرگی همچون امیرمؤمنان(ع) را الگوی خود قرار دهیم.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اولین مرحله در موفقیت طلبگی انجام واجبات و ترک محرمات است، تأکید کرد: اگر یک طلبه نتواند نسبت با قبل از طلبگی فرق های زیادی بکند باید خود را اصلاح کند.

 

وی تصریح کرد: علم یا اخلاق به تنهایی نمی‌تواند سبب رشد طلبگی شوند زیرا زمانی یک طلبه در کار خود موفق است که علم و اخلاق را با هم انجام داده تا بتوانند بر جامعه تأثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام واضحی ابراز داشت: طلاب نباید همیشه محصل باقی بمانند بلکه باید هنری را یاد گرفته و در میان جامعه بروند تا تبلیغ خود را انجام دهند زیرا در این زمان، کشور نیاز به روحانی دارد تا مشکلات جامعه را حل کند./970/پ202/س

 

ارسال نظرات