۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۲۰۵۲

افشای اسناد جدید اسنودن

خبرگزاری رسا ـ آژانس امنیت ملی آمریکا به طور مخفیانه از کوکی‌های مرورگر و داده‌های مکانی برای یافتن و ردیابی اهداف نظارتی استفاده می‌کند.
تظاهرات مقابل کاخ سفيد در اعتراض به جاسوسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس اسناد جدید افشا شده توسط اسنودن، پیمانکار سابق سازمان جاسوسی آمریکا، آژانس امنیت ملی از همان ابزاری استفاده می‌کند که تبلیغ‌گران اینترنتی را قادر به ردیابی مشتریان برای ارائه تبلیغات بهتر می‌نماید.

 

بر پایه این مدارک، آژانس فوق جاسوسی آمریکا و همتای انگلیسی آن یعنی ستاد ارتباطات دولت از پرونده‌ها و یا کوکی‌های کوچک که شبکه‌های تبلیغاتی برای شناسایی کاربران اینترنتی روی رایانه‌ها قرار می‌دهند، برای این منظور استفاده می‌کنند.

 

به گزارش واشنگتن پست: این کوکی‌ها افزون بر ردیابی بازدیدکننده‌های وب سایت، به آژانس امنیت ملی اجازه می‌دهند روابط یک شخص خاص را در میان انبوه اطلاعات اینترنتی انتخاب کند و نرم افزاری که قابلیت هک کردن رایانه شخص دارد را روی آن نصب کند.

 

افزون بر این، اسنادی که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد، آژانس امنیت ملی همچنین از اطلاعاتی که به واسطه تبلیغات از اینترنت جمع‌آوری شده است برای کمک به مکان‌یابی تلفن‌های همراه هوشمند در سراسر جهان بهره می‌برد.

 

بسیاری از برنامه‌های تلفن‌های همراه هوشمند که روی آیفون و دستگاه‌های اندروید اجرا می‌شود، و همچنین خود سامانه‌های اجرایی اپل و گوگل اغلب بدون ارائه هیچگونه هشدار مشخص به مالک تلفن، مکان آن را ردیابی می‌کنند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات