۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۱۹۸
خطیب جمعه نجف مطرح کرد؛

نقض توافق هسته‎ای از سوی آمریکا/ تحریم‎ها سبب وحدت بیشتر ایرانیان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به نقش توافق هسته‎ای از سوی آمریکا، گفت: تحریم‎ها سبب وحدت بیشتر ایرانیان می‎شود.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نقض توافقنامه هسته ای از سوی آمریکا را محکوم کرد و گفت: تصویب تحریم جدید علیه ایران به مثابه نقض توافقنامه است و ایران در این صورت آزاد است برنامه هسته ای خود را گسترش دهد.

 

وی افزود: افزایش تحریم سبب وحدت بیشتر ایران می شود، زیرا ایرانیان از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد می کنند.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به درگذشت رهبر آفریقای جنوبی، تصریح کرد: جهانیان باید بدانند که دین مبین اسلامی اولین جریانی بود که به مبارزه با نژادپرستی پرداخت در حالی که فرهنگ غرب در عصر کنونی نیز تبعیض را ادامه می دهد.

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: تبعیض نژادی از سوی غربی ها سبب شد تا ملت آفریقای جنوبی برده آنان شود. اسلام به تنهایی توانست دیوار نژادپرستی را فروپاشاند و شاهد آن هستیم که همه مسلمانان اعم از سیاه و سفید و عرب و عجم به سوی یک قبله نماز می خوانند.

 

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر، خاطر نشان ساخت: اسلام همچنین اولین جریانی بود که به حقوق بشر توجه ویژه ای کرد و احادیث نبوی نیز ثابت کننده این مدعاست. این چه حقوق بشری است که انسان ها با بمب اتمی کشته می شوند؟

 

حجت الاسلام قبانچی تأکید کرد: هیچ حقوق بشری در تمدن غرب وجود ندارد بلکه مصالح دنیوی بر این تمدن حاکم است به گونه ای که غربی ها حاضرند ملت ها را برای رسیدن به اهدافشان نابود سازند.

 

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به تلاش دشمنان برای مخدوش ساختن چهره اسلام، از طالبان به عنوان نمونه ای آشکار از این تلاش ها یاد کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات