۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۹۲۲۳۴
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

پیمان شکنی آمریکا موضع قاطع مسؤولان را می طلبد/ مذاکرات و پیامدهای آن حقایق بسیاری را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که پیمان شکنی آمریکایی ها بعد از توافقنامه ژنو موضع و واکنش جدی و قاطع مسؤولان کشور را می طلبد، گفت: انتظار داشتیم پیش از این و به هنگام اهانت های اوباما و جان کری به ملت بزرگ ایران، مسؤولان کشور موضع گیری قاطعی می کردند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بعد از توافق ژنو واکنش نشان داد.

 

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: مساله نرمش قهرمانه ای که مقام معظم رهبری مطرح کردند، هم بیان یک اصل اسلامی بود و هم اتمام حجت. اصل اسلامی در کنار جنگ، نرمش را هم دارد، همان قرآنی که می گوید« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ» تصریح می کند« وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ» با این نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب نرمش قهرمانانه را مطرح کردند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نرمش قهرمانانه، نرمشی است که سکوی پرش باشد مثل صلح حدیبیه که مصداق نرمش قهرمانانه و سکوی پرش بود و فتح مکه را به دنبال داشت.

 


این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: از سویی دیگر نرمش قهرمانانه اتمام حجت بود؛ چراکه بهانه را از دست کسانی که به نادرست می گفتند شما دشمن تراشی می کنید گرفت. همگان دیدند که آمریکایی ها از دعوت به مذاکره و گفت وگو در پی آن نیستند که مشکلات حل شود؛ ‌آمریکایی ها در پی سلطه و حل مشکل خودشان هستند.

 

آیت الله خاتمی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب پیشگویی کرده بودند که آمریکا به عهدش وفادار نیست؛ البته این منطق قرآن کریم است که کفار به عهدشان وفادار نیستند.

 

 از ابتدا مشخص بود آمریکایی ها به عهدشان وفادار نیستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: از آغاز معلوم بود که به عهدشان وفا نمی کنند، دلیل شان که جایی که دین مطرح نیست، ارزشی مطرح نخواهد بود.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزد: تحریم هایی که چندی پیش فرانسه و به دنبال آن آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند، مصداق بارز عهدشکنی است، این عهدشکنی موضع قاطع از سوی نظام اسلامی را می طلبد.

 

انتظار داشتیم پیش از این به اهانت های اوباما و جان کری واکنش نشان داده می شد

آیت الله خاتمی با تاکید بر موضع گیری صریح مسؤولان کشور در قبال زورگویی های استکبار جهانی، تصریح کرد: باید پیش از این به هنگام اظهارات وقیحانه اوباما و نیز جان کری که گویا تحقیر یک ملت بزرگ بود، مسؤولان عالی کشور موضع گیری قاطع در برابر اهانت های صورت گرفته می داشتند که متاسفانه این چنین نشد؛ امیدواریم از این به بعد شاهد موضع گیری جدی آنها باشیم.

 

مذاکرات هسته ای حقایق بسیاری را نشان داد

وی با تاکید بر این که عهد شکنی در ذات آمریکایی ها است، گفت: آنها باید بفهمند نرمش قهرمانانه ما در پی تحریم ها نبوده و نیست، نرمش قهرمانانه از قبل جزو اصول ما بوده است، اما مذاکرات و پیامدهای آن حقایق زیادی را نشان داد از جمله این که آمریکایی ها جز زبان مقاومت زبان دیگری را نمی فهمند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات