۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۲۶۱۱

دست یانوکوویچ در دستان پوتین

خبرگزاری رسا ـ موضوع از سرگیری صادرات نفت روسیه به شهر بندری اودسا و همچنین پرداخت وام به اوکراین در دیدار روسای جمهور مطرح شد.
روساي جمهور اوکراين و روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه با همتای روس خود در مسکو دیدار کرد.


در این ملاقات رسمی با ولادیمیر پوتین، موضوع از سرگیری صادرات نفت روسیه به شهر بندری اودسا اوکراین مطرح شد. همچنین اوکراین در تلاش برای دریافت وام از مسکو است.


از سوی دیگر در پارلمان اوکراین نمایندگان مخالفان دولت گردهم آمده و طرح درخواست استعفای رئیس جمهوری را امضا کردند.


ویتالی کلیتچکو، از رهبران اصلی اپوزیسیون اوکراین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری در میزگردی گفته است که نگران انتخابات زودهنگام نیست. پس بگذارید که در انتخابات منصفانه ای که باید برگزار شود این کار را انجام دهد. ما مطمئن هستیم که این انتخابات می تواند در مارس 2014 برگزار شود.


مخالفان آقای یانوکوویچ، پس از عقب نشینی دولت از امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا خواستار کناره گیری وی از قدرت شده اند و همچنان با تحصن در میدان استقلال شهر کی یف برخواسته خود پا فشاری می کنند.


با وجود گذشت بیش از سه هفته از اعتراض های ضد دولتی، هواداران رئیس جمهوری اوکراین نیز از روز شنبه آغاز به برپایی تجمع در حمایت از دولت در پایتخت کرده اند./1421/1409/ح

ارسال نظرات