۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۹۲۶۴۲
استاد حوزه علمیه لرستان:

وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس معارف اسلامی در لرستان با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه آثار و منافع بی نظیری به دنبال دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علی لرستانی، کارشناس و پژوهشگر معارف اسلامی در لرستان، در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که حوزه و دانشگاه دو قطب حساس و سرنوشت ساز جامعه هستند، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است و جدایی این دو قشر خطرات فراوانی به دنبال دارد.

وی افزود: حوزه علمیه و دانشگاه باید دو سنگر مبارزه، پایگاه مقاومت و کانون الهام بخش انقلاب اسلامی باشند.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با بیان این که حوزه علمیه و دانشگاه سازندگان امروز و فردای کشور و تربیت کنندگان نسل جوان هستند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه امروزه ضامن بقاء و تداوم انقلاب اسلامی و سعادت کشور است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان این که حوزه علمیه و دانشگاه دو نهادی هستند که صلاح و کارآمدی آن می تواند به اقتدار حکومت دینی کمک کند و موجب توسعه همه جانبه کشور شود، تصریح کرد: در اجرایی شدن وحدت این دو نهاد نباید ضعف و کاستی وجود داشته باشد.

ضعف در وحدت حوزه علمیه و دانشگاه سبب جدایی دین از علم می شود

وی با اشاره به این که نبود وحدت بین حوزه علمیه و دانشگاه موجب از بین رفتن سرمایه های مادی و معنوی می شود، افزود: مهم ترین هدف استکبار همواره تلاش برای نابودی این وحدت و ضربه زدن بر پیکر این دو نهاد بوده است.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: محور اصلی وحدت حوزه و دانشگاه باید خداوند متعال، ائمه اطهار و ولایت فقیه در عصر حاضر باشد.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با بیان این که ما در برابر خون شهدا به ویژه شهید مفتح مسؤولیم، افزود: باید وحدت بین حوزه و دانشگاه را حفظ کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: وحدت باید در رفتار، گفتار در علم و آرمان های انقلاب اسلامی باشد و حفظ این اهداف موجب دوری از تأثیرات مخرب غرب می شود.

حجت الاسلام لرستانی در پایان خاطرنشان کرد: همه مسؤولان حوزه علمیه و دانشگاه باید دلسوزانه پایبند به حفظ این اهداف، ارزش ها و فرمایشات مقام معظم رهبری باشند و در راستای تقویت این دو نهاد تلاش کنند./9451/ت302/ب

ارسال نظرات