۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۷۲۵
در صد و سومین شماره ندای رسا می خوانیم؛

کم سن و سال‌ترین طلبه شهید

خبرگزاری رسا ـ صد و سومین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
نداي رسا شماره 103

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، صد و سومین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

رفع مشکلات آب شرب استان خوزستان در آینده نزدیک، آسان شدن راه های سفر به کربلای معلی، اربعین در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، پخش آیین عزاداری اربعین حسینی در بقاع خوزستان از صدا و سیما، انتخاب 3 پژوهشگر دانشگاه چمران به عنوان برتر کشوری، آماده سازی 100 دستگاه اتوبوس جهت تسهیل در بازگشت زائران، حذف عوارض عبور و مرور زائران در مرزهای خوزستان، وجود 60 دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خوزستان و برگزاری جشنواره بین المللی سینما حقیقت در آبادان اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

 

در ستون افلاکیان این نشریه که پیرامون شهدای دفاع مقدس نگاشته شده می خوانیم:

 

تنها پسر خانواده مؤمنی بود؛ مادرش بعد از کلی نذر و نیاز و توسل به امامزاده‌های ایلام، علی را از خداوند گرفت؛ آن هم در ماه مبارک رمضان و شب شهادت حضرت علی علیه السلام. علی تنها برادر و نورچشمی 5 خواهر بود تا اینکه در یازده سالگی رفت پی طلبگی و در 15 سالگی به شهادت رسید؛ جالب اینجاست که پیکر شهید طلبه «علی مؤمنی» بعد از 15 سال با توسل مادر علی به حضرت ابوالفضل علیه السلام به آغوش مادرش بازگشت.

 

رفتن دنبال طلبگی

 

علی در خانواده‌ای متدین بزرگ شد؛ دوره ابتدایی را در روستای بیشه‌دراز پشت سر گذاشت؛ از دوران نوجوانی خیلی زیبا قرآن قرائت می‌کرد و به روحانیت علاقه داشت؛ او از نوجوانان خوب و بچه‌های دوست‌داشتنی روستا بود؛ وقتی جنگ شروع شد من و شهید مؤمنی همکلاسی بودیم و دوران کودکی و نوجوانی را با همدیگر سپری کردیم. علی در کلاس شاگرد اول بود و هوش و استعداد تحصیلی فوق‌العاده‌ای داشت.

 

علاوه بر این، علی آقا به کار فرهنگی علاقه داشت؛ هنوز چند سالی از انقلاب نگذشته بود که با سن و سال کمش تشکیل هسته‌های فرهنگی و مذهبی را دنبال می‌کرد؛ در کلاس ما علی و تعداد کمی از بچه‌ها نماز خواندن را بلد بودند؛ معلم روستا مأموریت یاد دادن نماز را به علی داد؛ علی در کمتر از چند روز همه بچه‌های کلاس را مسجدی و نمازی کرد.

 

کاهش 30 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال 94، ایجاد لیست پخش هوشمند، عضو سایت های بازاریابی نشوید، جزئیات برنامه جدید برای اعزام انسان به فضا، پرتاب فضاپیما با چند موجود زنده، تحت پوشش قرار گرفتن خرمشهر و استفاده از خدمات وایمکس و تشکیل کمیته راهبری اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار صفحه علم و فناوری را تشکیل می دهد.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات