۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۳۱۲۹
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری؛

درگیری رسانه ها با سازمان امنیت ملی افغانستان

خبرگزاری رسا ـ آقای شمال تاکید می‌کند که هدف آنها مداخله در امور رسانه ها نیست بلکه آنها می‌خواهند کار رسانه‌ها شفاف باشد.
انتخابات افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: سازمان حامی رسانه‌های آزاد (نی) در افغانستان می‌گوید اینکه ریاست امنیت ملی مستقیما از رسانه‌ها خواسته اطلاعات در مورد منابع مالی و کارمندان خارجی خود را در اختیار اداره امنیت ملی قرار دهد، خلاف قانون است.


مجیب خلوتگر رئیس اجرایی نی می‌گوید که با توجه به نزدیک شدن انتخابات، گروه ها و نهادهایی در تلاش هستند تا رسانه‌ها را زیرفشار قرار دهند و از این طریق انتخابات را به دلخواه خود مهندسی کنند.
به گفته آقای خلوتگر چهار سال از تصویب قانون رسانه ها می‌گذرد اما تاکنون وزارت اطلاعات و فرهنگ کمیسیون رسانه‌های همگانی را تشکیل نداده است.


بر اساس قانون رسانه‌های همگانی که به تاریخ 1388 خورشیدی منتشر و نافذ شد، کمیسیون رسانه‌های همگانی باید برای نظارت بر فعالیت رسانه‌ها ایجاد شود.


در همین حال ژنرال فرید شمال، یکی از سخنگویان ریاست امنیت ملی می‌گوید که کار آنها برای معلومات خواستن از رسانه‌ها کاملا قانونی است. به گفته وی؛ مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ با آنها کاملا هماهنگ هستند و قرار است معلومات از طریق این وزارت به آنها برسد.


او گفت: تامین امنیت داخلی و خارجی از وظایف ریاست امنیت ملی است. ما مطابق قانون امنیت ملی این کار را سازماندهی کردیم، هم برای شفافیت کار رسانه ها و هم تامین امنیت خود رسانه ها، تا رسانه ها از گزند سازمان هایی که سر آنها کار می‌کنند، مصون باشند.


آقای شمال تاکید می‌کند که هدف آنها مداخله در امور رسانه ها نیست بلکه آنها می‌خواهند کار رسانه‌ها شفاف باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات