۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۹۳۳۹۵
به مناسبت 9 دی؛

نگاهی به کتاب عبور از فتنه + دانلود

خبرگزاری رسا ـ مجموعه سه جلدی کتاب «عبور از فتنه» با هدف «بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم» از سوی مرکز مطالعات و پژوهش‌های سازمان بسیج دانشجویی منتشر شده است.
عبور از فتنه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «عبور از فتنه» در سه جلد با هدف «بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم» به قلم محمدجواد اخوان از سوی مرکزمطالعات و پژوهش‌های سازمان بسیج دانشجویی چاپ و منتشر شده است.

 

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، یکی از به یادماندنی‌ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ حضور حماسی و حداکثری ملت مسلمان در این انتخابات و رأی اکثریت آنان از این انتخابات در ذهن‌ها «حماسه ملی» به گفتمان امام و انقلاب، تصویری به نام تداعی می‌کند.

 

در مقابل برای تحرکات وسیع برخی جریانات که قبل از انتخابات در قالب یک آغاز شد و پس از انتخابات و روشن شدن «پروپاگاندی غیراخلاقی» و «جنگ احزاب» «فتنه» ادامه یافت، نامی جز «آشوب» و «اتهام» شکست این اتحاد شوم در قالب نمی‌توان گذار؛  انتخابات ریاست جمهوری دهم حقیقت این بود که انتخابات قانونی و صحیح برگزار شد، اما فتنه‌گرها به روی چهره حقیقت خاک «تقلب» پاشیدند تا حقیقت به وضوح دیده نشود و آن را دچار ابهام کردند. میرحسین موسوی با مصاحبه پیش هنگام و قبل از شروع و اتمام شمارش آراء خودش را پیروز انتخابات معرفی کرد تا حقیقت بیشتر در ابهام فرو رود.  

 

 می‌توان «فتنه 88»را در سه فاز «ظهور و تکوین»، «اوج» و «افول و زوال» تحلیل کرد:

 

فاز اول: ظهور و تکوین

در این فاز تلاش هماهنگ و گسترده برای ایجاد فضای منازعات قومی و صنفی و مناقشات گروهی با استفاده از شرایط دوران انتخابات انجام گرفت . نظام سلطه تمام همت خود را به کار گرفت تا در پوشش فضای آزاد و دموکراتیک انتخابات با بکارگیری عناصر موجه، از یک طرف تنازعات قومیتی و مناقشات حزبی و اختلافات جناحی را دامن بزند و از طرف دیگر با حمله به اعتقادات و باورها و تغییر گرایشات افراد مستعد اختلافات را زیاد کند.

 

در این مرحله فضای دوقطبی در رقابت‌های سیاسی از طریق یارگیری‌های تفرقه‌افکنانه برای ایجاد یک جبهه واحد از معاندان، مخالفان و منتقدان شکل گرفت؛ استکبار جهانی با استخدام عناصر واسط و تسهیل کننده سیاست‌های مداخله‌جویانه خود تصمیم گرفت پروژه ملت در مقابل ملت را اجرایی نماید و با عملیات روانی گسترده،جنگ مواضع بر سر هر موضوع کوچک و بزرگ، طرح تقلب گسترده، غیر مشروع قلمداد نمودن دولت، ایجاد تزلزل و شکاف بین گروه‌ها و القاء بحران و ایجاد یک سازمان رأی، توانست به شکل‌گیری یک فضای دوقطبی مخرب دامن بزند.

 

فاز دوم: اوج

در این مرحله ساماندهی نافرمانی مدنی در جهت قرار دادن ملت در مقابل نظام پس از انتخابات و پیروزی اصول‌گرایان اجرایی شد. جریان فتنه در این مرحله سعی کرد نافرمانی مدنی سازمان یافته را ساماندهی کنند تا نظام اسلامی را با چالش‌های گسترده مواجه نمایند.

   

اقدام بعدی فتنه‌گران به چالش کشیدن ساختار و ارکان نظام بود. تحرکات دشمن در این مرحله استفاده از اقدامات ساختارشکنانه با هدف وارد نمودن ضربات قابل توجه بر پیکره نظام اسلامی بود. در این مرحله با استفاده از جنگ رسانه ای، آوردن افراد فریب خورده و  بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم وابسته در کف خیابان‌ها و تحریک و تشویق آن‌ها سعی نمودند تا ارکان و ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشند.

 

هنجارشکنی و مقابله با نهادها و نمادهای ملی و قانونی به صورت سازمان‌یافته که با هدف تضعیف و انزواسازی آن‌ها برای برخورد با آشوب گران و اغتشاشگران به اجرا در می‌آمد، از دیگر ویژگی‌های این فاز جریان است.

 

همچنین جریان فتنه از طریق جذب پیاده نظام جدید بی هویت به رادیکالیزه نمودن تحرکات و فعالیت‌های آشوبگران پرداخت.

 

در این مرحله که با ناکامی‌های گسترده و ریزش‌های وسیعی روبه رو شده بودند. تمام همت خود را بکار بستند تا با استفاده از بدترین عناصر نفاق، اراذل و اوباش بی‌هویت از بن‌بستی که مواجه شده بودند خارج شوند.

 

  فاز  سوم : افول و زوال

به تدریج به روشن شدن فضای غبارآلود و با رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی  موج اردو کشی‌های خیابانی جریان فتنه فروکش و جنگ روانی احساسی عقیم ماند.

 

در این مرحله جریان فتنه برای رویارویی با نظام با مشکل دیگری مواجه بود و آن ریزش اردو کشی‌های خیابانی بود. از این رو به حربه حضور انگلی در مناسبت‌های اسلامی - ملی معمول جامعه روی آوردند. نمونه‌های بارز این اقدامات را می‌توان در حضور فتنه گران در راهپیمایی‌های روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا دانست.

 

در این مرحله استفاده از مکانیسم بحران سازی برای مقابله با آرمان‌ها، اصول و ارزش‌ها مشهود بود. دشمنان شکست خورده  سعی نمودند با استفاده از مکانیسم بحران سازی در جهت مقابله با اصول و ارزش‌ها و آرمان‌های ملت شجاع ایران اقدامات گستاخانه‌ای انجام دهند که تصریح در شعارهای ضد ارزشی، تغییر شعارها، هتاکی و توهین به ولایت و آتش زدن تمثال مبارک حضرت امام رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری گوشه‌ای از آن بی‌شرمی‌هاست.

 

دشمنان قسم خورده ملت ایران که خود را در نابودی کامل می‌دیدند، این بار به صورت وحشیانه ای دست به اقدامات خطرناکی زدند که نمود آن در روز عاشورای حسینی بود که روی امویان را سفید نمودند و با هتاکی و حرمت‌شکنی به آن روز عزیز، در واقع با ملت عزادار ایران به مقابله پرداختند.

 

اما خروش تاریخی ملت عاشورایی در 9 دی 1388 همه نقشه‌های فتنه گران را بر آب کرد. این چنین بود که حضور حماسی ملت در 9 دی آخرین یخ‌های فتنه را ذوب کرد؛ صورت «فتنه»پس از آن تلاش‌های بسیاری برای زنده کردن جریان روبه موت گرفت که با حضور تاریخی و با بصیرت ملت در 22 بهمن 1388 آخرین میخ بر تابوت فتنه کوبیده شد.

 

گفتنی است کتاب «عبور از فتنه» در سه جلد با هدف«بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم»تألیف گردیده است. در این سه مجلد مجزا به تحلیل فتنه 88  آورده شده است:

 

جلد اول این مجموعه  با عنوان «بروز فتنه»به تحلیل زمینه‌ها و علائم بروز فتنه که در حوادث پیش از انتخابات می‌پردازد.  

 

جلد دوم  این مجموعه  «از اوج تا زوال»به تحلیل آشوب و اغتشاشات فتنه گران بعد از انتخاب و حوادث عاشورا و خروش مردم بر علیه فتنه‌گران در 9دی پرداخته است.

 

جلد سوم این مجموعه با عنوان «بازیگران فتنه»به تحلیل نقش و استراتژی بازیگران داخلی و خارجی فتنه 88 پرداخته است.

 

برای دانلود مجموعه سه جلدی کتاب عبور از فتنه اینجا را کلیک را کلید کنید./998/ن602/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
فتنه ها نابود می شوند ولی انقلاب ما پا بر جاست
0
0