۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۹۳۵۶۵

کتاب آیت افسون گری رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از کتاب «آیت افسون گری» با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا باقرزاده رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی شبهات حوزه و حجت الاسلام سید مهدی موسوی نویسنده کتاب در سالن همایشهای مدرسه معصومیه برگزار شد.
رونمايي از  کتاب  آيت افسون گري آيت  افسون گري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رونمایی از کتاب «آیت افسون گری» با موضوع تحلیل و بررسی زمینه‌های فکری عبدالکریم سروش امروز یکشنبه 8 دی ماه در سالن همایشهای مدرسه معصومیه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا باقرزاده رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی شبهات حوزه علمیه و حجت الاسلام سید مهدی موسوی نویسنده کتاب برگزار شد.

 

حجت الاسلام  موسوی اظهار کرد: برای نوشتن این کتاب نهصد صفحه مطلب جمع آوری شد، در این تحقیقات به بررسی تاریخ انقلاب پرداخته شده است تا یاران و دشمنان انقلاب را شناسایی کنیم نه اینکه ابتدا افراد انقلابی با تفکرات القتاطی را بشناسیم و بعد از آن انقلاب اسلامی را با آن اشخاص بشناسیم.

 

نویسنده کتاب آیت افسون‌گری ابراز کرد: در این کتاب به بررسی زمینه‌های فکری عبدالکریم سروش و پیدایش حلقه کیان و سپس به نقد و بررسی این نظرات بر اساس تفکرات شهید مطهری، علامه مصباح یزدی، و حضرت آیت الله جوادی آملی پرداخته شده است.

 

وی افزود: نباید به انقلاب طبق نظرات و تفسیرهایی مانند هگل و کوپل پرداخته شود بلکه باید انقلاب را از تفسیرهایی که ملاصدرا و علامه طباطبایی دارند شناسی کنیم.

 

حجت الاسلام  موسوی گفت: در نوشتن کتاب دو روش شناسی لیبرالیستی یا پست مدرنیستی وجود دارد ولی این کتاب بر اساس روش شناسی تفکر اسلامی نوشته شده است.

 

نویسنده کتاب آیت افسون‌گری اظهار کرد: خودم به عنوان یک فرد انقلابی به بررسی سروش پرداختم که چه اتفاقی روی داده است که انقلاب اسلامی در ابتدا از سروش و نظرات آن حمایت و طرفداری می کرد؛ ولی بعد از گذشتن چند سال از انقلاب، سروش به مخالفت با نظام و اسلام پرداخت.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنانش ابراز کرد: در بخش نتیجه‌گیری این کتاب آسیب‌های انقلابیون و افراط گریهای نیروهای انقلاب بررسی شده است؛ و باید داننست که نیروهای انقلاب همیشه در معرض خطر افراط یا تفریط هستند.

 

در  پایان این جلسه از کتاب «آیت افسون‌گری» رونمایی شد.

 

گفتنی است، کتاب «آیت افسون‌گری» در 400 صفحه از سوی حکمت اشراق روانه بازار نشر شده است./998/پ202/ق

ارسال نظرات