۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۹۴۰۹۷

نشست ماهانه ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست ماهانه ائمه جمعه این استان بر اهمیت گسترش فعالیت های فرهنگی مسجد به ویژه در بخش جوانان تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست ماهانه ائمه جمعه این استان، با قدردانی از حضور منظم ائمه جمعه استان در نشست ماهانه، اظهار داشت: مهم ترین آثار این جلسات ایجاد وحدت رویه و هماهنگی های لازم بین ائمه جمعه است و همین که مشکلات مناطق مطرح می شود، به یقین برکات فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت که مورد رضایت خداوند متعال نیز است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که خدمت در سنگر امامت جمعه، توفیقی الهی است، تصریح کرد: به یقین جایگاه امامت جمعه، جایگاه انبیای الهی است که به هیچ عنوان نباید دست کم گرفته شود.
 
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بنده اعتقادم این است که امام جمعه باید قبل از خطبه‌های نماز جمعه، سر بر مهر بگذارد و هم شکرگزار نعمت نماز جمعه باشد و هم خاضعانه از خداوند مسئلت طلب نماید و تنها با سپاردن خود به خداوند است که می توان حق این جایگاه را ادا کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، غرور و غفلت را مهم ترین آفات راه امام جمعه بیان کرد و گفت: مواظب باشیم که در این راه دچار ضایعات نشویم که در آن صورت خسران می بینیم و حق امامت جمعه ادا نمی شود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی دیاله عراق و مرحوم علی اکبر پرورش در استان خبر داد و افزود: این مراسم فردا صبح از ساعت 9:30 تا 11 در محل مهدیه مصلای شهرکرد برگزار می شود.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری به مساجد استان اشاره کرد و گفت: در حال تلاش هستیم که آمار کل مساجد استان را جهت هم عمران ظاهری و هم عمران فکری مساجد تکمیل کنیم و در این میان نقش ائمه جمعه جهت همکاری بسیار پررنگ است.
 
امام جمعه شهرکرد اجرای برنامه های جامع فرهنگی و همچنین فعال سازی مساجد را در گرو داشتن اطلاعات کافی از مساجد استان دانست و ابراز داشت: پایان ساخت مساجد نیمه تمام استان در روستاها، در اولویت قرار دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام به تشکیل هسته های مرکزی مساجد استان در آینده ای نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: به یقین مرکز فعال شدن مساجد محله ها برای تشکیل هسته جوانان مسجدی و به کار گیری جوانان همان مسجد است.
 
وی در ادامه به شاخصه های مدیران استان اشاره کرد و اظهار داشت: ولایت مداری، کارآمدی، افراطی و از اصحاب فتنه نبودن باید از شاخصه‌های اصلی مدیران و انتصابات استان باشد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که ائمه جمعه در عزل و نصب مدیران دخالت موردی نمی‌کنند، تصریح کرد: بهتر است در مناطقی که مردم از عملکرد مدیران راضی هستند و اقبال عمومی به بودن مسؤول مربوطه است، از جابجایی و تغییر آن خودداری شود./9457/پ202/س
ارسال نظرات