۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۴۲۸۰

خلوتگه راز 2 منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه خلوتگه راز 2 با هدف معرفی بقاع متبرکه استان خوزستان منتشر شد.
ويژه نامه خلوتگه راز 2

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویژه نامه خلوتگه راز 2 با هدف معرفی بقاع متبرکه استان و آستان امامزادگان استان خوزستان در 40 صفحه رنگی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان منتشر شد.

 

در این ویژه نامه افزون بر تصویر بارگاه امامزادگان و بقاع متبرکه، زندگینامه این بزرگواران نیز منتشر شده است.

 

علی بن مهزیار اهوازی، امام زاده عبدالله هندیجان، مقام صاحب الزمان شوشتر، امام زاده فضل ابن موسی و امام زاده حیدر بهبهان، محمد بن جعفر طیار دزفول، مرقد دانیال نبی (علیهم السلام) در شوش، از امامزادگان و بزرگانی هستند که در این ویژه نامه به زندگی‌نامه آنان پرداخته شده است.

 

امام زاده محمد ابن زید گتوند، امام زاده عبدالله شوشتر، بقعه هفت شهیدان مسجد سلیمان، امام زاده سبزقبا دزفول، امام زاده سلطان ابراهیم (علیهم السلام) ایذه و مرقد دعبل خزایی از دیگر بزرگان و امامزادگانی هستند که در این ویژه به زندگی‌نامه آنان پرداخته شده است.

 

در قسمتی از زندگی‌نامه علی بن مهزیار اهوازی می خوانیم:

علی بن مهزیار دورقی اهوازی، از فقها و دانشمندان معروف شیعه و از اصحاب امام رضا، و امام جواد علیهما السلام،  و در برخی مناطق به خصوص در اهواز به عنوان نماینده امامان علیهم السلام بوده است.

 

وی از مردم شادگان بود که بعدا در اهواز ساکن شد و محل تولدش نیز هندیجان بود، امام رضا علیه السلام در سفر به ایران در مسیر حرکت خود چند روزی در اهواز توقف فرمودند. بعدا در محل اقامت امام رضا علیه السلام مسجدی بنا شد که پیکر مطهر علی بن مهزیار نیز در محل همان مسجد دفن شده است./9464/ن601/ق

ارسال نظرات