۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۹۴۳۴۱

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از بی‎توجهی به زبان عربی

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی از بی‎توجهی به زبان عربی و ضعف آن در جوامع اسلامی انتقاد کرد و تقویت این زبان را وظیفه علما، استادان و کارشناسان زبان عربی دانست.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین همایش علمی زبان عربی با عنوان «زبان عربی بین هویت و چالش ها» با حضور علما، کارشناسان و استادان زبان عربی در سالن خاتم الانبیای حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس حسینی در این همایش گفت: توجه به زبان عربی که زبان قرآن کریم است، ضروری به شمار می آید و باید مورد اهتمام کافی قرار گیرد.

 

وی افزود: متأسفانه ضعف در زبان عربی حتی در افرادی که عرب زبان هستند نیز مشاهده می شود و این وظیفه کارشناسان، ادیبان، فرهنگیان و علما است که به فکر تقویت زبان عربی باشند و چالش های موجود در برابر زبان قرآن کریم را از راه بردارند.

 

لطیف القصاب، مسؤول برگزاری این همایش نیز گفت: این همایش در مدت دو روز و در چهار جلسه با بررسی پژوهش های ارائه شده از سوی دانشگاه های مختلف عراق برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: آستان قدس حسینی این همایش را در روز جهانی زبان عربی که از سوی سازمان ملل تصویب شده است، برگزار می کند اما امسال به دلیل همزمانی با اربعین حسینی با تأخیز برگزار شد./980/ب903/د

ارسال نظرات