۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۴۶۱۱
معاون سازمان حج و زیارت:

حماسه اربعین حسینی معجزه محبت به امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به راهپیمایی بزرگ معنوی دوست داران اهل بیت در روز اربعین گفت: در حج ابراهیمی تعداد شرکت کنندگان به 2 یا 3 میلیون نفر می رسد اما حماسه ای که در اربعین سال 92 اتفاق افتاد معجزه محبت به امام حسین(ع) و حضرت زینب بود.
همايش تجليل از خادمين زائران اربعين حسيني(ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور، عصر جمعه با حضور در همایش تجلیل از خادمین زائران اربعین حسینی(ع)، حماسه اربعین را نمایشی از محبت اهل بیت دانست و اظهارداشت: خادمین زائران در اربعین حسینی معنای اصلی خدمت رسانی را به افرادی که فکر می کنند در حال خدمت کردن به مردم هستند، نشان دادند.

 

وی افزود: در اربعین سال جاری تلاش خادمین برای رفاه حال زائران، در نوع خود بی سابقه بود و تبدیل به تمرینی برای افزایش ارائه خدمات در سال های آینده شد.

 

خدرنژاد با بیان این که هیچ نیرویی مانند عشق و محبت به اهل بیت نمی توانست این حماسه را رقم بزند گفت: در حج ابراهیمی تعداد شرکت کنندگان به 2 یا 3 میلیون نفر می رسد اما حماسه ای که در اربعین سال 92 اتفاق افتاد معجزه محبت به امام حسین(ع) و حضرت زینب بود.

 

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور تأکید کرد: به یقین هیچ کس نمی تواند تلاش های خادمین زائران حسینی را ارزش گذاری کرده و از آن قدر دانی کند.

 

وی درباره تلاش های مردم خوزستان برای آسان سازی حضور زائران در این استان اظهارداشت: در ابعین سال جاری خوزستان با هر سختی که وجود داشت، توانست با نیت های پاک و خالصانه میزبان خوبی برای جمعیت بزرگ عاشقان امام حسین(ع) باشد.

 

وضعیت رفاهی در پایانه های شلمچه و چذابه مناسب زائران حسینی نیست

خدرنژاد با اشاره به وضعیت نامناسب پایانه های مرزی خوزستان گفت: از این پس به پایانه های شلمچه و چذابه در سازمان حج و زیارت کشور نگاه ویژه ای خواهد شد.

 

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور در ادامه از ساخت دو زائر سرای بزرگ با امکانات رفاهی مناسب در پایانه مرزی شلمچه خبرداد و افزود: سازمان حج و زیارت کشور در نظر دارد به همراه دیگر سازمان های مسؤول و با تأسیس شرکت در بخش خصوصی دو زائر سرای بزرگ تا پایان سال آینده در پایانه مرزی شلمچه احداث کند.

 

وی تصریح کرد: در مقطعی از تاریخ، دولت در نظر داشت جاده ای 4 بانده از تهران به کربلا احداث کند اما متأسفانه امروز شاهد عدم توانایی آسفالت ریزی 40 کیلومتر جاده منتهی به پایانه چذابه هستیم./9462/پ202/ب

ارسال نظرات