۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۹۴۶۵۵
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

موقوفات حوزوی تحت مدیریت واحد قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران بر ضرورت همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با روحانیان به‌عنوان مبلغین دینی تأکید کرد و گفت: وقف جامعه را احیا می‌کند؛ اگر روحانیان برای وقف تبلیغ کنند و مردم پای کار بیایند، بسیار اثرات خوبی دارد.
وقف

حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی، مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وقف را یکی از ابتکارات اسلام دانست و گفت: در هیچ کدام از ادیان موضوعی به نام وقف نداریم.

وی با اشاره به این‌که در تمام عمرمان هر کار خیری کنیم، تمام می‌شود اما اگر جایی یا چیزی را وقف کردیم، یک خیر ماندگار است، ابراز داشت: باید چیزی را وقف کنیم که حتماً قابل بقاء و موضوعی هم که برای آن وقف می‌کنیم کار خیر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی وقف در حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر دانست و با بیان این‌که اکنون اغلب حوزه‌های علمیه‌ای که از دوران قاجاریه داریم، موقوفاتی دارد که اگر موقوفات را از آن‌ها بردارید، دچار مشکل می‌شوند، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه درباره موقوفات آن طور که وقف شده عمل نمی‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ابراز داشت: آن بخش از موقوفات حوزوی مانند مدرسه مروی تحت نظر آیت‌الله مهدوی کنی، موقوفات مسجد امام تحت نظر آیت‌الله خوانساری و موقوفات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که تحت نظر اداره اوقاف نیست، به بهترین وجه قابل عمل است و استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیریت واحد موقوفات حوزوی با تعیین مسؤولی برای آن از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه که تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه باشد و قوانین آن را پیاده کند بهترین راهکار و توصیه‌ برای حل این مسأله است، موقوفات حوزوی باید زیر نظر شورای عالی حوزه‌های علمیه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی با بیان این‌که قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه مانع از این است که موقوفات در مسیر شرعی خود به جریان بیفتد، اعضای این سازمان را انسان‌های خوب و قابل اطمینان دانست و ابراز داشت: به حجت‌الاسلام محمدزاده، رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفتم بهتر از شما کسی نمی‌تواند وارد اوقاف شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به این‌که موقوفاتی وجود دارد که نه در اختیار سازمان اوقاف است و نه در اختیار متولی آن، گفت: سازمان اوقاف می‌گوید ما کارمند نداریم به این‌ها برسیم اما اگر متولیان باشند، می‌توانند به آن رسیدگی کنند.

وی با بیان این‌که مدارس علمیه قدیمی وجود داشته که خراب شده و خودِ موقوفه و وقفیات آن از بین رفته است، اظهار داشت: مدرسه شیخ عبدالحسین چندین موقوفات مهم دارد که نه در اختیار سازمان اوقاف است و نه در اختیار متولی آن اما اگر کسی دنبال کند می‌تواند این‌ها را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی بر ضرورت همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با روحانیان به عنوان مبلغین دینی تأکید کرد و گفت: وقف جامعه را احیا می‌کند؛ اگر روحانیان برای وقف تبلیغ کنند و مردم پای کار بیایند، بسیار اثرات خوبی دارد./956/ت302/ن

 

ارسال نظرات