۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۷۳۰

سازمان همکاری اسلامی اقدامات توسعه‎طلبانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ در پی اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر تاسیس۱۴۰۰واحد مسکونی جدید در قدس، سازمان همکاری اسلامی اقدامات توسعه‎طلبانه این رژیم را محکوم کرد.
اياد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "إیاد أمین مدنی"دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت 1400واحد مسکونی جدید در کرانه باختری در شهر اشغالی قدس را غیر قانونی و نقض آشکار توافقنامه های بین المللی دانست.

 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از جامعه جهانی خواست مسیولیت خویش را در قبال این اقدامات بپذیرد و موضعی ثابت و محکم برای جلوگیری از سیاستهای توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

 

وی همچنین از کشورهای بزرگ جهان و سازمانهای جامعه مدنی در جهان خواست با اقدامات نژادپرستانه و شهرک سازیهای این رژیم مقابله کنند.

 

در همین رابطه پس از آن که رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد شهرک سازی را در سرزمین های اشغالی ادامه دهد، اتحادیه اروپا روز گذشته از این تصمیم رژیم صهیونیستی به شدت ابراز نگرانی کرد.

 

" کاترین اشتون" مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای از تصمیم اسراییل مبنی بر ادامه شهرکسازی درکرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس به شدت ابراز نگرانی کرد.


وی با بیان این که بر اساس قوانین بین المللی، شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس غیر قانونی است ادامه شهرک سازی را در این مناطق مانعی برای روند صلح توصیف کرد.
/982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات