۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۹۴۸۵۶
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نخستین قدم در راه معرفت انسان، ولایت مداری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر ضرورت پایداری در راه ولایت گفت: نخستین قدم در راه معرفت انسان، ولایت مداری است، اگر انسان به غیر ولایت الهی رجوع کند، زیارت حج او نیز مقبول درگاه حق تعالی نمی شود.
حجت الاسلام رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاق طلاب خواهر حوزه علمیه شهرکرد، با اشاره به درپیش بودن میلاد حضرت محمد(ص) و تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: اساسی ترین نیاز انسان از آغاز تا انتهای خلقت، معرفت است؛ انسان فطرتا می خواهد حقایق را بشناسد و با حقایق آشنا شود و با حقایق انس و الفت بگیرد.

 

وی با تأکید بر ضرورت پایداری در راه ولایت عنوان کرد: نخستین قدم در راه معرفت انسان، ولایت مداری است، اگر انسان به غیر ولایت الهی رجوع کند، زیارت حج او نیز مقبول درگاه حق تعالی نمی شود.

 

حجت الاسلام رحمانی تأکید کرد: شناخت پیامبر خدا و شناسایی حجت پروردگار، دیگر قدم های تکامل بشر در راه معرفت انسان است، تنها در این صورت است که انسان می تواند از چشمه انسانی در عالم بنوشد.

 

امام جمعه بلداجی با اشاره به این که اگر انسان از محور ولایت فاصله بگیرد، هویت خود را از دست می دهد، ادامه داد: بحران های جامعه بشری به دنبال عدم شناخت پروردگار حاصل می شود، انسان وقتی به کمال می رسد که در محور ولایت حرکت کند.

 

این استاد حوزه علمیه همچنین سلمان و اویس قرنی را نمونه هایی از انسان های ولایتمدار تاریخ دانست و تصریح کرد: اویس قرنی پیامبر را زیارت نکرد، اما در پیامبر محو بود، چرا که معرفت و محبت پیامبر(ص) را درک کرده بود.

 

حجت الاسلام رحمانی عنوان کرد: عالم باید بر محور محبت پیامبر(ص) بچرخد که مقدمه و موخره آن محبت و معرفت الله است، در این صورت است که جامعه، به جامعه عقلانی و روحانی تبدیل می شود.

 

وی با بیان این که رمز محبت اهل بیت(ع) برای ایجاد وحدت است تا وحدت در محبت الهی برای جامعه بشری حاصل شود، تصریح کرد: امروز از برکت انقلاب ارزشی امام شاهد به هم پیوستن صفوف مسلمانان در سراسر جهان هستیم که این موضوع دشمنان را به عقب‌نشینی مجبور کرده است.

 

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: انقلاب شکوهمندی که در 22 بهمن 1357 به فرمان امام راحل و ایثار و از‌خودگشتگی ملت ایران پایه‌گذاری شد، امروز منشأ و الگویی کاملاً موفق برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

 

وی بیان کرد: بسیاری از مسلمانان با الهام‌گیری از این انقلاب الهی به‌پا خاسته و با اتحاد و همبستگی کانون‌های ظلم و استبداد را از کشورهایشان حذف می‌کنند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به این که برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت برادری و اخوت را بین مسلمانان بیشتر و مانع ایجاد تفرقه بین آنان می‌شود، یادآور شد: امروز دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که توطئه‌های شبانه‌روزی آنان برای حذف اتحاد و همبستگی دینی ملت ایران بی‌نتیجه است و مسلمانان ایران اسلامی در حفظ وحدت نماد و الگویی جهانی هستند./9457/پ202/ب

ارسال نظرات