۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۰۸۲

انتشار شماره جدید ندای رسا

خبرگزاری رسا ـ صد و نهمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
صد و نهمين شماره نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، صد و نهمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد. 

 

آماده سازی 550 هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان، دیدار وزیر اطلاعات با عشایر خوزستانی، حضور وزیر بهداشت در مزار شهدای هویزه، برگزاری پنجمین نمایشگاه صنعت نفت استان، 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب و ادامه داشتن اعزام زائران خوزستانی به عمره برخی از اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

 

روش الگویی در تربیت فرزندان

در بخشی از این شماره می خوانیم: یکی از تأثیرگذارترین روش‌های تربیتی، روش الگویی تربیتی است. در این روش به جای این که همه چیز را از راه حرف زدن و توصیه کردن به فرزندان خودمان آموزش دهیم که به روش مستقیم معروف است، سعی و تلاش می‌شود که با رفتار خود و به صورت عملی، امّا غیر مستقیم، فرزندان خود را تربیت کنیم.

 

هم چنان‌که در روایات نیز به این روش تأکید شده است؛ امام صادق علیه‌السلام فرموده: «کونوا دُعاةَ النّاسِ بِأَعمالِکُم و لا تَکونوا دُعاةً بِأَلسِنَتِکُم؛ مردم را با اعمالتان فرا خوانید و با زبان‌هایتان، دعوت کنندگان مردم نباشید.»

 

خاطره یک خلبان از شهید چمران

آن چه در بخش دیگری از این شماره خواهید خواند، روایتی است از افسر خلبان «مدرسی» درباره آشنایی و دیدارهایش با شهید دکتر «مصطفی چمران»:

 

اگه اشتباه نکنم در غائله کردستان بود که برای حمل مجروح به اون منطقه رفته بودیم. این بار هم قبل از پرواز دکتر " چمران " با خانم جوانی پای هواپیما اومد. در همون نگاه نخست احساس کردم که از آشنایان او باید باشد. خیلی گرم و دوستانه با من برخورد کرد. هر دوی آن ها رو به کابین هواپیما دعوت کردم.

 

هنوز تیک آف نکرده بودیم . دکتر من رو به همون خانم که فهمیدم همسرش است معرفی کرد . اهل لبنان بود. همین جوری با دکتر و همسرش غرق صحبت بودم که ناگهان دیدم خدا بیامرز از کیف دستی اش یک کتاب با جلدی آبی بیرون آورده و در حال نوشتن در داخل جلدش است .. بعد از این که امضایش تموم شد با لبخند خاصی تحویل من داده و گفت .. چون گفتی اهل مطالعه هستی این رو یادگاری از من داشته باش . نام کتاب " سیمای پاسدار " بود. وقتی به درون جلدش نگاه کردم دیدم نوشته .. " تقدیم به دوست بسیار عزیزم آقای بهروز مدرسی و...

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات