۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۱۶۰
در برنامه فقه پویا از رادیو معارف؛

تروریسم از نگاه فقه و حقوق اسلام بررسی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ تروریسم از نگاه فقه و حقوق اسلام و اسناد بین‌الملل در برنامه «فقه پویا» از رادیو معارف بررسی می‌شود.
تروريسم از نگاه فقه و حقوق اسلام بررسي مي‎شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برنامه «فقه پویا» باهدف بررسی مسائل نوپدید سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با نگاه کارشناسانه فقهی و حقوقی، به بررسی فقهی و حقوقی ترور و تروریسم از منظر فقه و حقوق اسلامی و اسناد بین‌الملل می‌پردازد.
از آنجا که جمهوری اسلامی ایران با حدود 17 هزار شهید ترور یکی از بارزترین کشورهای قربانی تروریسم است و با توجه به اینکه اساس گرفتاری عملی در مقوله تروریسم به حوزه تبیین مصداق‌های تروریسم برمی‌گردد، این برنامه سعی دارد با بررسی مبانی حقوقی اسلام و اسناد نظام حقوقی بین‌الملل، تعریفی روشن از تروریسم با مبانی فقهی ارائه دهد که انطباق آن بر مصداق‌های خارجی ترور و تروریسم به سهولت امکان‌پذیر باشد.
پایه پژوهشی این برنامه کتابی با عنوان «تروریسم از منظر حقوق اسلام و اسناد بین‌الملل» است که به عنوان کتاب سال حوزه برگزیده شده است. حجت‌الاسلام سید حسین هاشمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه مفید و مؤلف این کتاب و حجت‌الاسلام محمدابراهیم شمس عضو هیئت‌علمی و استاد دانشگاه قم به عنوان کارشناس از 26 دی 92 در چند برنامه به گفتگو می‌نشینند.
برنامه «فقه پویا» کاری از گروه معارف و علوم اهل‌بیت علیهمالسلام به سردبیری و تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام محمدجواد طوسی و گویندگی سیدمرتضی موسوینژاد روزهای پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 14:45 تقدیم شنوندگان فرهیخته رادیو معارف می‌شود.
علاقه‎مندان به دریافت مباحث این برنامه می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «فقه پویا» درسایت رادیو معارف مراجعه کنند./9191/د102/ن
ارسال نظرات