۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۳۴۳
آیت الله دری نجف آبادی:

مکتب امام صادق مکتب صلح است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر الگو گیری از سیره امام صادق (ع) تاکید کرد و گفت: باید جامعه اسلامی را بر اساس فرهنگ امام صادق (ع) پیش ببریم بنابراین فرهنگ مکتب جعفری شایسته مسلمانان و دین اسلام است.
 نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در کنگره ملی امام صادق (ع) با اشاره به برکات وجود امام صادق (ع) و انقلاب اسلامی گفت: هر دو زمینه را برای تبیین آموزه های اسلامی برای مردم فراهم کرده و راه را برای رسیدن به اسلام گشودند.

 

وی اظهار کرد: اگر ما امروز توانسته ایم به این میزان از علوم اسلامی و دین داری دست پیدا کنیم به برکت وجود درس ها و آموزه های با عظمت دانشگاه امام صادق (ع) است.

 

آیت الله نجف آبادی با بیان این که اهل بیت و شاگردان آنها ستارگان اسلام اند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی مردم را با ابعاد مختلف توحیدی، اخلاقی  و علمی اهل بیت آشنا کرده و آنها را به سوی اهل بیت (ع) و اسلام می کشاند.

 

وی این کنگره را فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد زندگی و اخلاق و رفتار امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: بعد از مستندات تاریخی امام علی (ع) که 27 مورد است، بیشترین مستندات مربوط به امام صادق با 22 مورد است که سی هزار حدیث را شامل می شود.

 

تخصصی شدن رشته های علوم انسانی به دست امام صادق

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رشته های علوم انسانی به دست امام صادق (ع) تخصصی شدند، اظهار کرد: امام صادق (ع) شاگردانی را تربیت کرده است که هر کدام فقیهی در رشته و تخصص خود هستند.

 

وی تصریح کرد: علماء اهل تسنن به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از شاگردان امام صادق هستند بنابراین وظیفه مبارزه با شبهات، تحریفات دینی و همچنین گروههای تکفیری و وهابیون به عهده روحانیت اهل تشیع و تسنن است.

 

آیت الله نجف آبادی اضافه کرد: گروه ها و جریان های انحرافی در همه دوران ها فعالیت داشته اند اما باید با درس آموزی از مکتب امام صادق (ع) به مقابله و مبارزه با آنها بپردازیم.

 

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی گفت: اختلافات اجتهادی را اسلام پذیرفته است ولی تفرقه، شکاف در دین و نفاق ضد اسلام است.

 

امام جمعه اراک تاکید کرد: امروزه رسالت روحانیت به برکت وجود امام صادق (ع) ده برابر شده است، دشمنان امام صادق که امروزه مستکبرین جهان هستند، وظیفه روحانیت است که باید با الگوگیری از امام صادق (ع) آن را به خوبی انجام دهند.

 

آیت الله نجف آبادی بر الگو گیری از سیره امام صادق (ع) تاکید کرد و افزود: باید جامعه اسلامی را بر اساس فرهنگ امام صادق (ع) پیش ببریم بنابراین فرهنگ مکتب جعفری شایسته مسلمانان و دین اسلام است.

 

وی مکتب امام صادق را مکتب انسان سازی و تربیت مسلمانان خواند و بیان داشت: نباید پرونده این کنگره را بست بلکه باید به دست آیندگان و صدها سال بعد سپرده شود تا فرهنگ اهل بیت (ع) به ویژه امام صادق برای مردم تبیین شود که خیر دنیا و آخرت نیز در همین است.

 

گفتنی است، کنگره ملی امام صادق (ع) از صبح امروز با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در خوی آغاز به کار کرده است و عصر امروز با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان می دهد./936/پ202/ب 

ارسال نظرات