۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۴۱۰
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

صحیفه سجادیه در حوزه هم مهجور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با ابراز تاسف از مهجوریت صحیفه سجادیه در جامعه به ویژه مراکز علمی و حوزوی، خواستار اهتمام بیشتر حوزویان به این کتاب گرانسنگ شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شنبه شب در گردهمایی طلاب و فضلای قاینی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم که در مؤسسه اولوالباب برگزار شد، با تاکید بر اهمیت صحیفه سجادیه، تصریح کرد: با وجود جامعیت و اهمیت فوق العاده این کتاب گرانسنگ، متاسفانه قدر و منزلت آن در جامعه و حتی در مجامع علمی و حوزوی به درستی درک نشده است.

 

وی با اشاره به این که طلاب باید معارف بلند و با محتوای غنی صحیفه سجادیه را برای مردم تبیین کنند، یادآورشد: این کتاب دریایی از معارف و گنجی بی بدیل است.

 

وی خواستار اهتمام بیشتر حوزه های علمیه به صحیفه سجادیه شد و گفت: متاسفانه باید اذعان کنیم که اقدامات چندانی برای احیا و شناساندن این معارف انجام نداده ایم.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر این که مردم دنیا تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و صحیفه سجادیه هستند، تصریح کرد: اگر ما در راستای تبیین و شناساندن این معارف اقدام نکنیم در پیشگاه الهی مسؤول هستیم.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله سبک زندگی اسلامی ایرانی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، بر ضرروت استخراج الزامات این نوع سبک زندگی از مبانی دینی به ویژه صحیفه سجادیه تاکید کرد.

 

وی بیان داشت: متاسفانه سبک زندگی رایج در زندگی ما بیش از آن که با موازین دینی تطبیق داشته باشد با فرهنگ غربی تطابق دارد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک هفته وحدت و گرامی داشت میلاد حضرت رسول و امام جعفر صادق(ع) امت اسلام را بیش از هر زمان دیگر نیازمند همدلی دانست و گفت: متاسفانه امروزه برخی از گروه ها به نام دین دست به اقدامات خشن و غیر عقلایی می زنند و چهره دین را خشن جلوه می دهند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات