۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۴۲۹
در اولین همایش تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان نجف آباد؛

از 300 فعال عرصه نهضت مطالعه مفید در حوزه های مختلف تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ اولین همایش تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان نجف آباد در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی حضرت آیت الله خامنه­ای برگزار شد.
اولين همايش تجليل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفيد شهرستان نجف آباد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل کتابخانه­های عمومی استان اصفهان، اولین همایش تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان نجف آباد با حضور امام جمعه، فرماندار و شهردار نجف آباد در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی حضرت آیت الله خامنه­ای برگزار شد.

 

در این مراسم یاوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان  اظهار داشت: در چهار سال گذشته بیش از 80 میلیارد تومان توسط خیرین در قالب های مختلف اعم از اهدای کتاب، تجهیزات، ساختمان و زمین کمک شده است که شهرستان نجف آباد نیز در این زمینه جذب بالایی داشته است.

 

وی به افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی در سطح استان اشاره نمود و افزود: تعداد اعضای کتابخانه های عمومی نسبت به سال 88 با رشد 300 درصدی به بیش از 200 هزار نفر و تعداد کتابخانه های عمومی از 153 باب به 273 باب رسیده است.

 

یاوری امانت ماهانه کتاب را در سال 88 بطور متوسط 74 هزار جلد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بطور متوسط هر ماه 240 هزار نسخه کتاب به امانت می رود ضمن اینکه در این مدت 200 هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه ها اهدا شده است.

 

مرتضی احمدیان، رییس اداره کتابخانه های شهرستان نجف آباد نیز در این آیین از تصمیم خانواده حجر الاسودی جهت ساخت یک کتابخانه عمومی در روستای حسین آباد بخش مهردشت شهرستان را با تقبل هزینه‌ای نزدیک به پانصد میلیون تومان خبر داد.

 

مرتضی احمدیان افزود: با همت خانواده حجر الاسودی که در حال حاضر ساکن کشور کویت هستند در سالروز میلاد پیامبر، کلنگ کتابخانه عمومی روستای حسین آباد به زمین زده خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول روند ساخت این مجموعه را با سرعت ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه های عمومی از 8 باب به 18 باب افزود: از این تعداد 8 باب کتابخانه نهادی و 10 باب با مشارکت خیرین اداره می شوند.

 

حضور گسترده اعضا در مسابقات فرهنگی، رشد بی سابقه جذب عضو و عضویت 9 هزار نفر به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه های عمومی و تشکیل انجمن کتابخانه های شهر جوزدان برای اولین بار از جمله اقداماتی بود که احمدیان به آن اشاره نمود.

 

در پایان این مراسم از 300 نفر از فعالان عرصه مطالعه مفید در بخش های مختلف اعم از خیرین، اعضای کمیته مطالعه مفید و انجمن های کتابخانه های عمومی ، اعضای فعال کتابخانه ها  تجلیل شد./998/د102/ق

ارسال نظرات