۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۵۴۳۱
امام جمعه شهرستان نجف آباد:

پیشرفت فرهنگی و رونق مطالعه مفید شاخصه موفقیت مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در آیین تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان نجف آباد گفت: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر با درک بسیار خوب شرایط موجود بارها بر بومی سازی علوم انسانی و استفاده از ظرفیت های داخلی در مسیر استقامت در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کرده اند و گسترش فرهنگ صحیح مطالعه می تواند به عنوان یکی از راهکاری های نیل به این هدف والا مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسناتي؛  امام جمعه نجف آباد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  کتابخانه­های عمومی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد در آیین تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان گفت: ریشه تمامی مشکلات اقتصادی،اجتماعی و حتی سیاسی کشور را می توان در ضعفهای فرهنگی جستجو کرد و با عزم و اراده ای جدی و ملی در این بخش می­توان ضمن رفع معضلات موجود به تربیت نسلی قوی و آینده ساز برای جامعه اسلامی امیدوار بود.

 

امام جمعه نجف آباد خاطر نشان کرد:  مقام معظم رهبری در سالهای اخیر با درک بسیار خوب شرایط موجود بارها بر بومی سازی علوم انسانی و استفاده از ظرفیت های داخلی در مسیر استقامت در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کرده اند و گسترش فرهنگ صحیح مطالعه می تواند به عنوان یکی از راهکاری های نیل به این هدف والا مورد توجه قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام افزود: متاسفانه در شرایط کنونی بسیاری از مولفین و اندیشمندان ما به دلیل سختی مسیر و بالا بودن هزینه های چاپ و توزیع یک اثر، امکان نشر افکار و عقاید خود در جامعه را پیدا نمی کنند و این امر در صورت ادامه زمینه غریب ماندن آثار خوب و ارزشی را فراهم خواهد کرد.

 

وی همچنین با تاکید مجدد بر لزوم تشکیل مجموعه ای خیریه و مردمی جهت حمایت از مولفان نمونه شهرستان ادامه داد: لزوم مقابله با آثار مخرب و کتابهای ضاله نیز از دیگر تاکیدات دین مبین اسلام به شمار می آید که در این خصوص نیز مسئولان باید به وظیفه خطیر خود عمل کرده و بستر لازم برای شکوفایی استعداد های جوانان متعهد را فراهم کنند.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان سخنان خود شاخصه موفقیت مسؤولان یک شهرستان را پیشرفت فرهنگی و رونق پیدا کردن مطالعه مفید عنوان کرد./998/د102/ق

ارسال نظرات