۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۹۵۵۳۸

تظاهرات هزاران نفری مردم فرانسه در مخالفت با سقط جنین

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مردم فرانسه در مخالفت با آزادی سقط جنین در این کشور در خیابان‎های پاریس تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به آزادي سقط جنين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم فرانسه در آستانه بررسی قانونی در پارلمان این کشور که سقط جنین را برای زنان آسان تر می‎سازد در خیابان های پاریس تظاهرات اعتراضی به راه انداختند. 
 
برگزارکنندگان این تظاهرات اعتراضی که انجمن های کودکان معلول نیز از جمله آنها بودند، می گویند که حدود 40 هزار نفر در این تظاهرات اعتراضی، که "تظاهرات برای زندگی" نام داشت شرکت کردند.
 
بسیاری از شرکت کنندگان در "تظاهرات برای زندگی" پرچم های اسپانیا را در دست داشتند تا حمایت خود را از تصمیم دولت این کشور در ارائه پیش نویس قانونی برای محدود ساختن سقط جنین نشان دهند.
 
این پیش نویس قانونی که دولت محافظه کار اسپانیا ماه میلادی گذشته آن را تصویب کرد به زنان این کشور اجازه می دهد تنها در صورتی اقدام به سقط جنین کنند که بارداری در نتیجه تجاوز صورت گرفته باشد و یا ادامه آن خطر قابل توجهی برای سلامت مادر به همراه داشته باشد.
 
این لایحه همچنین درخواست سقط جنین به دلیل ناقص بودن جنین را نیز غیرقانونی می داند.
 
پارلمان چپ‎گرای فرانسه از امروز در مورد قانونی بحث می کند که به زنان این کشور اجازه می دهد که اگر مایل باشند بتوانند به دوران بارداری خود خاتمه دهند.
 
این قانون همچنین برای کسانی که از ورود زنان به مکان هایی که اطلاعات لازم را در مورد سقط جنین در اختیار آنان قرار می دهد جلوگیری کنند مجازات هایی در نظر گرفته است. 
 
طبق قانون فعلی فرانسه، سقط جنین تنها در صورتی قانونی است که مادر اثبات کند که داشتن یک کودک می تواند پریشانی وی را از نظر روانی به همراه داشته باشد.
 
سالیانه حدود 220 هزار مورد عمل سقط جنین در فرانسه به ثبت می رسد و برخی برآوردها نشان می دهند که از هر سه زن فرانسوی یک نفر در طول زندگی خود این عمل را تجربه کرده است./990/ب902/د
ارسال نظرات