۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۹۵۵۴۴

پیشنهاد تأسیس شبکه ماهواره‌ای پیامبر در عراق

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه «النهرین» عراق در اختتامیه جشنواره بین‌المللی «بهار رسالت»، پیشنهاد تأسیس شبکه ماهواره‌ای ویژه پیامبر(ص) و همچنین مرکز پژوهش‌های تخصصی درباره آن حضرت را ارائه داد.
جشنواره بهار رسالت در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی بهار رسالت شب گذشته(29 دی) در سالن «امام موسی کاظم(ع)» آستان مقدس حضرت عباس(ع) در کزبلا برگزار شد و در این مراسم تعدادی از شخصیت‌های دینی، دانشگاهی و فرهنگی حضور یافتند.

 

باسم العبدلی، رییس دانشگاه «النهرین» عراق در اختتامیه جشنواره پیشنهاداتی که مورد موافقت دانشگاهیان شرکت‌کننده در جشنواره قرار گرفته بود، ارائه داد.

 

بازگرداندن جایگاه بین‌المللی همایش دانشگاهیان جشنواره بهار رسالت، تأسیس شبکه ماهواره‌ای ویژه پیامبر(ص) به نام یکی از نام‌های آن حضرت در کربلا، درخواست از وزارت آموزش و پرورش عراق برای اختصاص مبحثی با موضوع تربیت نبوی و محاسن پیامبر(ص) در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی از جمله این  پیشنهادات بود.

 

وی همچنین پیشنهاد تأسیس مرکز پژوهش‌های تخصصی درباره پیامبر(ص) را نیز مطرح کرد و از برگزارکنندگان جشنواره بهار رسالت خواست در سال آینده همایش دانشگاهیان این جشنواره را در یکی از دانشگاه‌های عراق که خواهان برگزاری همایش است، برگزار کنند.

 

اندیشه افراط‌گرایانه؛ تهدید‌کننده مسیر رسالت محمدی

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی نیز در اختتامیه جشنواره برای حاضران سخنرانی و بر ضرورت مبارزه با اندیشه افراط‌گرایانه، چالش‌ها و خطرات تهدیدکننده مسیر رسالت محمدی تأکید کرد.

 

وی همچنین با تأکید بر ضرورت شناخت معرفتی، تربیتی، گسترده و جامع از همه مسائل مربوط به زندگی اسلامی گفت: در حال حاضر شاهد چالش‌هایی هستیم که از داخل جسم امت اسلامی نشأت می‌گیرد.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی افزود: اندیشه افراط‌گرایانه که منشأ آن تروریسم است، از جمله چالش‌های پیش‌ رو است و تروریست‌ها در هجمه‌های خود حتی کشورهای غیر اسلامی را نیز هدف قرار می‌دهند.

 

هشتمین جشنواره بین‌المللی بهار رسالت به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) 27 دی با همکاری آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) با عنوان «رسول اعظم(ص)؛ رحمتی هدایت‌بخش و راه نجات» در صحن مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی افتتاح شد و تا دیروز ادامه داشت./980/ب102/د

ارسال نظرات