۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۵۸۵
معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

بازگشت به معنویت راهگشای بشر سرگشته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قمی با اشاره به این که بازگشت به معنویت راهگشای بشرسرگشته است، بیان داشت: اگر بشریت امروز می خواهد از بی معنایی رها پیدا کند راهی وجود دارد که بازگشت به معنویت و تبعیت از احیاگران تمدن اسلامی است.
حجت الاسلام محسن قمي معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، امروز در همایش بین المللی ناصرکبیر که در محمودآباد برگزار شد با بیان این که ناصرکبیر عالمی فقیه، متکلم، شجاع، مدیر و شخصیتی تمدن ساز بود، گفت: ایشان توانست در گوشه ای از میهمن اسلامی تمدن را براساس آموزه های نهج البلاغه ایجاد کند که حدود دو قرن ادامه پیدا کرد.


وی با اشاره به این که ناصرکبیر توانست نقطه های طلایی را در تاریخ امت اسلامی رقم بزند، بیان داشت: او در زمان حکومت خود در منطقه طبرستان با حمایت مردم بخشی از تمدن اسلامی را شکل داد و تلاش او بر این بوده تا تمدنی که امام علی(ع) از تمدن داری ارائه کرد تکرار شود.


حجت الاسلام قمی، ادامه داد: ناصرکبیر اعلام می کرد به مردم که بین من و شما فاصله نیست و لحظه استراحت من زمانی بوده که با شما صحبت می کنم که وقتی این سخنان را می شنویم یاد آموزه های نهج البلاغه می افتیم.


معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که ناصرکبیر از نسل سید رضی و سید مرتضی است که برای نهج البلاغه این میراث ماندگار همت کردند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب وقتی در سال 77 به منطقه آمل آمدند از ناصرکبیر به نیکی یاد کرده و و فرمودند منطقه شما نقطه ای است که قدیمی ترین حکومت علوی در آن تشکیل شده است.


وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا بقعه ناصرکبیر تعمیر شود که جای تشکر از سازمان دارد که امروز ساختمان نسبتا آبرومندی برای این امام زاده عزیز ایجاد شده است.


حجت الاسلام قمی با اشاره به این که پیام این همایش دعوت به احیای مجدد تمدن پرافتخار اسلامی در عصر جدید است، بیان داشـت: قرن بیستم نامش قرن علم و دانایی بود که بشر به حدی پیشرفت کرد اما در عین حال در همین قرن بشر از لحاظ جنایت هم بسیار پیشرفت کرد.

 

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، ادامه داد: قرن 21 را قرن علم و ایمان می دانند که امروز شاهد گرایش مراکز و دانشگاه های جهان به اخلاق و ایمان نمایان است.


وی با اشاره به این که بازگشت به معنویت راهگشای بشرسرگشته است، بیان داشت: اگر بشریت امروز می خواهد از بی معنایی رها پیدا کند راهی وجود دارد که بازگشت به معنویت و تبعیت از احیاگران تمدن اسلامی است.


حجت الاسلام قمی در پایان، گفت: بیداری اسلامی در یمن در حال قدرت یافتن است که قطعا محبان اهل بیت این استعداد را دارند که نقش منطقه ای برجسته ای ایفا کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات