۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۵۷۴۷

برگزاری مسابقات قرآن نهج البلاغه و حدیث در حوزه های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری مسابقات قرآن، نهج البلاغه، کتابخوانی و حدیث در مدارس علمیه آذربایجان غربی خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، نهج البلاغه، کتابخوانی و حدیث در مدارس علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

وی زمان برگزاری این دوره از رقابت های را یازدهم بهمن ماه جاری اعلام کرد و افزود: مسابقه قرآن در رشته های حفظ و مفاهیم خواهد بود.

 

حجت الاسلام ارشاد در ادامه به برنامه های قرآنی معاونت تهذیب در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: شب های انس با قرآن در مناسبت های مختلف با حضور طلاب و اساتید در مدارس علمیه استان برگزار می شود.

 

وی از برگزاری طرح تلاوت نور در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح در مدارس علمیه استان بعد از نماز ظهر و عصر و همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء دو صفحه از قرآن تلاوت می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین طرح تلاوت یک صفحه قرآن قبل از هر واحد درسی در مدارس علمیه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که این طرح برای نخستین بار در مدارس علمیه آذربایجان غربی برگزار شد، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی این طرح در سایر استانها نیز اجرا می شود.

 

وی با بیان این که بر اساس این طرح هر طلبه روزی حداقل پنج صفحه قرآن قرائت می کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس هر طلاب سالانه دو بار می تواند قران ختم کند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی به برگزاری کلاس حفظ در حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس اشاره و خاطرنشان کرد: چهل نفر از طلاب این مدرسه علمیه حافظ 3تا 10 جزء قران کریم هستند.

 

حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: دارالقرآن مدرسه علمیه میاندوآب نیز با تشکیل کلاس های قرآنی در رشته های حفظ و قرائت اهتمام دارد./936/ت302/ب

ارسال نظرات