۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۹۶۰۲۹

فعالیت تبلیغی اساتید حوزه علمیه خواهران در مدارس

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نقده گفت: اساتید مجرب این مدرسه علمیه به عنوان استاد گفتمان های دینی به مدارس اعزام می شوند تا در خصوص موضوع های مطرح شده با دانش آموزان گفت و گو کرده و به پرسش ها و شبهات پاسخ دهند.
حوزه علميه خواهران

شیرین سعیدی، مدیر حوزه علمیه  فاطمیه (س) نقده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تحصیل 89 طلبه خواهر در حوزه علمیه فاطمیه (س) این شهرستان اظهار کرد: این تعداد در پایه های یک تا پنج مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

 

وی تصریح کرد: تا کنون این مرکز علوم دینی تعداد 91 طلبه خواهر فارغ التحصیل شدند.

 

سعیدی با اشاره به فعالیت هجده نفر به عنوان کادر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از این تعداد سیزده نفر شامل اساتید حوزه می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه (س) نقده با اشاره به برگزاری کلاس های اخلاق در کنار برنامه آموزشی طلاب افزود: هفته ای یک بار کلاس اخلاق با دعوت از حجت الاسلام حیدری زاد، امام جمعه نقده برای پاسخگویی به شبهات و پرسش های طلاب به صورت غیر مستقیم تشکیل می شود.

 

وی توجه به مباحث اخلاقی و تهذیب و خودسازی در کنار آموزش احکام الهی را از رسالت های خطیر حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: توجه به علم و اخلاق از جمله دو موضوع از هم جدانشدنی در حوزه های علمیه است.

 

سعیدی در ادامه به برنامه های پژوهشی حوزه علمیه فاطمیه شهرستان نقده اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب پایه های یک تا سه زیر نظر اساتید مجرب با روش تحقیق، چگونه منبع یابی و جمع آوری اطلاعات و مراحل تحقیق آشنا می شوند و با ورود به مرحله چهار نحوه انتخاب موضوع تحقیق را آموخته و در پایه پنجم با توجه به آموخته های قبلی مقاله می نویسند.

 

وی با بیان این که برای فارغ التحصیلان حوزه نیز برنامه پژوهشی در نظر گرفته شده است، گفت: فارغ التحصیلان حوزه علمیه فاطمیه (س) از طرف مرکز مدیریت در کانون دانش آموختگان پذیرش شده و با گذراندن یک ترم زیر نظر استاد راهنما با موضوع مطرح شده از طرف استاد به صورت جمعی مقاله ای را ارائه می دهند.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه (س)همچنین به فعالیت تبلیغی طلاب و اساتید حوزه علمیه اشاره کرد و یادآورشد: اساتید مجرب حوزه به عنوان استاد گفتمان های دینی به مدارس اعزام می شوند به خصوص در مناسبت های مختلف اعم از دهه فجر و هفته معلم و غیره مدارس تحت پوشش قریب به 40 باب را شامل می شود.

 

سعیدی از استقبال دانش آموزان از حضور طلاب و اساتید حوزه در مدارس خبر داد و افزود: اساتید حوزه به منظور رسیدگی به مشکلات تحصیلی و خانوادگی دانش آموزان خانواده های شهداء، جانباز، ایثارگر جلسات بیرون از محیط مدرسه با آنها برگزار می کنند.

 

وی در پایان با اشاره به کتابخانه حوزه علمیه فاطمیه (س) نقده گفت: به لحاظ برخورداری از کتب منبع دانشجویان و حتی معلمان نیز به این کتابخانه مراجعه می کنند./936/ت302/ب

ارسال نظرات