۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۹۶۱۳۴

«درآمدی بر اقتصاد جمعیت نگرش‍ها، روش‌ها و یافته‌ها» کتاب شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «درآمدی بر اقتصاد جمعیت نگرش‍ها، روش‌ها و یافته‌ها» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور راهی بازار کتاب شد.
کتاب

 

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتاب «درآمدی بر اقتصاد جمعیت نگرش‍ها، روش‌ها و یافته‌ها» نوشته محمد جواد محمودی و مهدی احراری با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور منتشر و راهی بازار کتاب شد.

 

در این کتاب که شامل دو بخش و سه فصل می‌باشد، عناوین ذیل به چشم می‌خورد:

جمعیت و باروری در ادبیات اقتصادی، اثر تحولات فرهنگی و اقتصادی بر جمعیت و باروری، تبیین اثرات متقابل جمعیتو اقتصاد الگو سازی و پیش‌بینی رشد جمعیت و باروری کل مبتنی بر مطالعات تطبیقی، الگوسازی و پیش بینی رشد جمعیت و باروری کل ایران مبتنی بر متغیرهای اقتصادی و پیش‌بینی جمعیت ایران تا سال 1400 با استفاده از شبکه عصبی.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب چنین می‌خوانیم: از آن جایی که تغییرات اقتصادی، متناسب با شرایط نهادها، مناسبات و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی هر کشوری، آثار متفاوتی به دنبال خواهد داشت، بنابراین در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران، که بخش عمده‌ای از مردم به تحولات اقتصادی واکنش معناداری را در ابعاد مختلف اجتماعی- اقتصادی نشان می‌دهند، برنامه‌ریزی راهبردی و هدف‌گذاری کمی و کیفی، باید با در نظر گرفتن آثار مترتب بر سیاست‌گذاری‌ها و اجرای قوانین میان مدت و بلندمدت باشد، زیرا اقتصاد ایران در دو دهه آینده با تحولات بنیادین ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و سند چشم انداز بیست ساله مواجه خواهد شد.

 

گفتنی است این کتاب در 500 صفحه با قیمت شانزده هزار تومان از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور در دسترس علاقمندان قرار گرفت./998/د102/ق

ارسال نظرات