۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۹۶۱۳۶
یکی از علمای بحرین:

شورای اسلامی علمای بحرین پرچم‎دار وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین با تاکید بر حفظ وحدت بیان داشت: شورای اسلامی علمای بحرین پرچم‎دار وحدت اسلامی است.
حجت الاسلام محمود عالي نايب رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمود عالی نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین روز گذشته طی مراسمی که تحت شعار «محمد... انسجام و همبستگی» در جزیره ستره برگزار شد، بر حفظ وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: همه اقدامات شورای اسلامی علمای اسلامی بحرین در راه انسجام، افزایش همبستگی و حفظ وحدت ملی و دینی مردم این کشور صورت می‎گیرد.

 

وی افزود: شورای اسلامی علما از همه امکانات خود اعم از منبر، روزنامه و کتاب در مسیر گسترش وحدت مذهبی بهره می‎گیرد.

 

حجت الاسلام عالی با اشاره به ابزارها و اختیارهای شورای اسلامی علمای بحرین ادامه داد: در کدام قسمت اقدامات شورای اسلامی علما تحرک علیه مصالح کشور، تفرقه و فتنه مشاهده شده است.

 

وی به برخی از اقدامات این شورا در طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: دعوت به وحدت، محبت، مبارزه با تفرقه و فتنه گرایی بخشی از فعالیت‎های شورای اسلامی علمای بحرین محسوب می‎شود.

 

این عالم بحرینی خاطرنشان ساخت: هیچ موسسه و مرکزی همانند شورای اسلامی علما در دعوت به وحدت تلاش و فعالیت در بحرین نداشته و این شورا پرچم دار وحدت اسلامی در این کشور است.

 

گفتنی است دادگاه نهایی شورای اسلامی علمای بحرین روز چهارشنبه در پی شکایت شیخ خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین با اتهام واهی دعوت از شهروندن به خشونت و تلاش برای براندازی نظام برگزار می شود.

 

وزیر دادگستری بحرین خواستار انحلال این شورا و مصادره اموال آن شده است.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه گذشته شهر دراز، انحلال این شورا را غیر ممکن خواند و تأکید کرد که هیچ عاملی نمی تواند علما را از انجام وظیفه دور سازد/994/ب903/د

ارسال نظرات