۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۹۶۱۶۴
اسنودن در اولین مصاحبه تلویزیونی خود

سرویس ویژه ای که پوسیده است

خبرگزاری رسا ـ ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، امروز برای اولین بار مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه NDR آلمان برگزار کرد.
اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان های جاسوسی آمریکا، که به عنوان پیمانکار برای سازمان امنیت ملی این کشور کار می کرد، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NDR آلمان اعلام کرد که پس از دیدن سخنرانی جیمس کلپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در مجلس کنگره، تصمیم گرفت از فعالیت های مخفی و جاسوسی سرویس های ویژه این کشور پرده بر دارد.

 

اسنودن در این مصاحبه که اولین مصاحبه تلویزیونی وی بود، تصریح کرد: برای من سخنرانی جیمس کلپر که با وجود سوگند در مجلس کنگره دروغ گفته بود، نقطه عطف بوده است. سرویس ویژه ای که می تواند محافل اجتماعی و قانون گذاران را فریب بدهد، پوسیده است و هیچ چاره ای برای نجات آن وجود ندارد.

 

وی افزود: بعد از سخنرانی کلپر من فهمیدم که هیچ گاه با این کار موافقت نمی کنم.

 

افشاگر آمریکایی همچنین گفت که باور دارد ماموران سرویس های ویژه و پنتاگون آمریکا در پی قتل وی هستند.

 

یادآور می شود ادوارد اسنودن اوایل ژوئن سال 2013 (خرداد 92) اطلاعات محرمانه ای را افشا کرد که از برنامه های گسترده این کشور برای کنترل مکالمات و مراسلات الکترونیکی در فضای مجازی پرده برداشته است. وی از جمله حکم سری دادگاه آمریکا را منتشر کرد که طبق آن سرویس های اطلاعاتی به تمام مکالمات مردم در شرکت تلفنی بسیار بزرگ Verizon دسترسی پیدا کردند، و به علاوه اطلاعاتی در مورد برنامه به کلی محرمانه آژانس امنیت ملی به نام PRISM را افشا نمود که امکان می دهد مراسلات الکترونیکی در بزرگترین سایت ها کنترل شود.

 

اسنودن پس از فرار از آمریکا به عنوان مسافر ترانزیتی از هنک کنگ به روسیه رفت و توانست پناهندگی موقت خود را از این کشور دریافت کند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات