۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۲۶۶

سلاح های آمریکایی در راه سوریه

خبرگزاری رسا ـ آمریکا که پیش از این تعهد کرده بود سلاحی برای تروریست ها ارسال نکند، لایحه ارسال تسلیحات سبک به سوریه را تصویب کرد.
تروريست سوري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امنیتی آمریکایی و اروپایی گفت که کنگره آمریکا مخفیانه ارسال سلاح های سبک به تروریست های جنوب سوریه را تصویب کرده است.

 

بر اساس این گزارش، کنگره آمریکا در پشت درهای بسته منابع مالی ارسال سلاح برای سال مالی 2014 را تامین کرده است.

 

کشورهای ایالات متحده آمریکا و انگلستان پیشتر تعهد کرده بودند، هرگونه کمک نظامی به تروریست های سوریه را قطع خواهند کرد.

 

انواع سلاح های سبک و از جمله موشک های ضد تانک، به تروریست های سوری تحویل می شود. اما مقامات به رویترز گفتند که این سلاح ها شامل موشک های سر شانه ای زمین به هوا، که قادرند هواپیماهای نظامی و غیرنظامی را هدف قرار دهند، نمی شود.

 

بروس ریدل، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و مشاور پیشین باراک اوباما در زمینه سیاست خارجی به رویترز گفت که جنگ داخلی سوریه به بن بست کشیده شده است.

 

ریدل گفت: تروریست ها تشکیلات و سلاح لازم برای شکست اسد را ندارند. طرف های خارجی حامی تروریست های سوریه هم آماده اند تا با تامین پول و سلاح، این بن بست را برای مدت ها ادامه دهند.

 

کنگره آمریکا با استفاده از بندهای محرمانه قانون دفاعی این کشور، منابع مالی تحویل سلاح ها به تروریست های سوریه را تصویب کرده اند. هنوز معلوم نیست که کنگره در چه زمانی این کار را کرده است، اما منابع مالی غیرمحرمانه در آخر دسامبر سال گذشته تصویب شد.

 

با این وجود، مقامات موافق با ارسال تسلیحات آمریکایی برای تروریست های سوری، اذعان دارند این اقدام، انتظارات آمریکا برای پیروزی نیروهای مخالف اسد را افزایش نمی دهد./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات