۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۹۶۸۴۷

دانشگاه بین‌المللی اسلامی پاکستان رنگ وهابیت گرفت

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه بین‌المللی اسلامی «اسلام‌آباد» پاکستان، مدرک افتخاری را به پادشاه عربستان اهدا کرد.
اهداي دکتراي افتخاري به پادشاه عربستان از سوي دانشگاه اسلامي پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه بین‌المللی اسلامی «اسلام‌آباد» پاکستان با اعطای مدرک دکترای افتخاری به پادشاه عربستان، حمایت غیر مستقیم خود از سیاست‌های افراط‌گرایانه آل‌سعود را نشان داد.

 

دانشگاه بین‌المللی اسلامی «اسلام‌آباد» در توجیه این حرکت خود اعلام کرده است: این جایزه به پاسداشت نقش پیشگامانه پادشاه عربستان در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای و فعالیت‌های وی در راستای تحقق امنیت، ثبات و دوستی به ملک عبدالله اهدا شده، این در حالی است که سیاست‌های غلط دولت آل‌سعود در قبال مسائل منطقه و جهان اسلام بی‌ثباتی را در بسیاری از کشورها رقم زده است.

 

ممنون حسین، رییس‌جمهور پاکستان طی مراسمی مدرک دکترای افتخاری دانشگاه اسلامی جهانی اسلام‌آباد را به سلیمان بن‌عبدالله ابا الخیل، مدیر دانشگاه اسلامی «محمد بن‌سعود» عربستان که به نمایندگی از ملک عبدالله در مراسم حضور یافته بود، اهدا کرد و با این کار حمایت دانشگاه اسلامی جهانی اسلام‌آباد از سیاست‌های افراط‌گرایانه سعودی‌ها را رسمیت بخشید.

 

وی در مصاحبه با خبرگزاری عربستان، «ملک عبدالله» را نماد صلح و دوستی بین‌المللی به فضل شیوه‌ سیاستمدارانه‌اش در مسائل منطقه‌ای و همچنین مسائل مرتبط با امت اسلام دانسته است.

 

این اقدام دانشگاه اسلامی پاکستان به پاسداشت فعالیت‌های ملک عبدالله در راستای تحقق امنیت و ثبات، بیانگر نوعی حمایت غیرمستقیم از سیاست‌های ظالمانه دولت آل سعود است؛ دولتی که همواره حامی تروریست‌های تکفیری بوده و گروهک‌های تروریستی را که عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه هستند، زیر پرچم حمایت‌های خود قرار داده است.

 

با توجه به پیشینه سیاست‌های نادرست پادشاه عربستان در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای که شاخص‌ترین آن دامن‌زدن به بحران در سوریه است، به نظر می‌رسد که دانشگاه جهانی اسلام‌آباد با این اقدام خود به رنگ وهابیت درآمده و مسیری انحرافی را با حمایت از این فرقه ضاله در پیش گرفته است که در شأن جایگاه دینی و جهانی‌ این دانشگاه نیست./980/ب102/د

ارسال نظرات