۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۹۶۹۱۸

اجرای طرح آدینه در حوزه علمیه رضویه بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که هدف از اجرای طرح آدینه آشنایی طلاب با روش‌ها و فنون تبلیغ و مشکلات موجود در این زمینه است، گفت: در بخشی از این طرح طلاب به صورت گروهی به کوه های باقران شهرستان بیرجند صعود خواهند کرد.
کوهنوردي

حجت الاسلام علی جان دلدار، مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که مراسم و برنامه های ویژه دهه مبارک فجر به صورت روزانه قبل از آغاز کلاس های درسی برای طلاب برگزار می شود، گفت: طلاب حوزه علمیه رضویه در گفتمان های مربوط به انقلاب اسلامی حضور فعالی دارند.

وی با بیان این که طلاب حوزه علمیه رضویه در کنار مباحث درسی حضور پرشوری در برنامه های علمی و مسابقات کتابخوانی دارند، گفت: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدرسه علمیه رضویه در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه با بیان این که در طرح آدینه طلاب علاوه بر آشنایی با فنون و روش های تبلیغ در برنامه های فرهنگی و ورزشی مانند کوهنوردی هم شرکت می کنند، گفت: در این طرح طلاب به صورت گروهی به کوه های باقران شهرستان بیرجند صعود خواهند کرد.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به آغازثبت نام حوزه علمیه خراسان برای پذیرش طلبه، گفت: طلاب حوزه علمیه رضویه در بیرجند در راستای جذب طلاب جدید در مراسم مختلف اقدام به معرفی زندگی طلبگی برای جوانان هم سن و سال خود کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه گفت: زندگی شهدا به خصوص شهدای روحانی برای طلاب محصل الگو است و طلاب با الگو برداری از زندگی این شهدا می توانند نقش موثر تری در نشر معارف اسلامی در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به برگزاری جلسات درس اخلاق و و تفسیر برای طلاب حوزه علمیه رضویه به صورت روزانه یادآور شد: رمز پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی پایه گذاری یک حکومت بر مبنای اسلام و اخلاق ناب محمدی بود.

خانواده‌ها فرزندان خود را برای فراگیری علوم دینی تشویق کنند

همچنین حجت الاسلام عباس محمد زمانی ثانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق شهرستان طبس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با اشاره به گسترش رسانه های ضد دین در جهان، گفت: با توجه به نیاز روز افزون جامعه به علمای دین حوزه علمیه امام صادق شهرستان طبس تبلیغ گسترده ای را برای پذیرش طلبه در 34 مدرسه متوسطه این شهرستان آغاز کرده است.

وی با بیان این که امروزه تعداد شبکه ها و ماهواره های ضد دین در سطح جهان گسترش پیدا کرده است، گفت: رسانه های ضد دین به خصوص هالیوود چه در فیلم های سینمایی و چه در انیمیش ها و بازی های کامپیوتری به دنبال ترویج لائیسم و بی دینی در میان مردم بوده و همپای این تبلیغ ها در حال مطرح کردن فرقه های انحرافی به جای ادیان الهی هستند بنابراین نیاز به علمایی که بتوانند باطن و ظاهر دین را برای مردم تشریح کنند بیشتر شده است برهمین اساس حوزه علمیه امام صادق در ایام دهه مبارک فجر اقدام به تبیین تأثیر حوزه های علمیه در جامعه می پردازند.

وی با بیان این که خانواده‌ها باید فرزندان خود را برای فراگیری علوم دینی تشویق کنند، گفت: متأسفانه نگرش خانواده ها در خصوص حوزه های علمیه غلط است بر همین اساس خانواده ها فکر می کنند اگر فرزندان خود را به دانشگاه ها بفرستند موفقیت های آنها بیشتر می شود در حالی که همیشه به نتیجه مطلوب نمی رسند و خانواده ها باید بدانند با فرستادن فرزندان خود برای تحصیل به حوزه های علوم دینی علاوه بر خدمت به اسلام و اهل بیت زمینه رشد و شکوفایی معنوی فرزندان خود را هم فراهم کرده اند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق ادامه داد: حوزه های علمیه شهرستان طبس براساس آزمون وردی و مصاحبه آمادگی لازم را برای پذیرش متقاضیان علاقه‌مند برای تحصیل در حوزه های علمیه دارد.

حجت الاسلام زمانی ثانی غبارروبی مزار شهدا، اجتماع طلاب همزمان با سالروز ورود امام خمینی، اعزام مبلغ و برگزاری محافل انس با قرآن را از برنامه های شاخص حوزه علمیه طبس در دهه مبارک فجر برای طلاب و مردم عنوان کرد./968/ت301/س

ارسال نظرات