۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۲۱۷

تحریم شبکه حقانی توسط وزارت دارایی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ با افزودن اسامی این سه تن به فهرست سیاه وزارت دارایی آمریکا، شمار افراد شبکه حقانی که وارد این فهرست شده‌اند ۱۴ نفر می‌رسد.
شبکه حقاني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده که سه عضو دیگر شبکه جلال‌الدین حقانی از رهبران مخالف دولت افغانستان در فهرست سیاه این وزارت خانه قرار گرفته اند.


براساس اعلام این وزارت، این افراد از مسئولان مالی شبکه حقانی هستند که از تروریست های خطرناک بین‌المللی محسوب می‌‌شوند.


وزارت دارایی آمریکا نام‌های این افراد را سعدالله جان، یحیی حقانی و محمد عمر زدران اعلام کرده و افزوده است: این افراد موقعیت‌های مهمی در این شبکه دارند و از اعضای ارشد آن هستند.


بر اساس اعلام وزارت دارایی آمریکا حساب های بانکی این افراد در قلمرو آمریکا مسدود شده و به شهروندان آمریکا نیز اعلام شده که هر گونه معامله با این افراد غیر قانونی است.


با افزودن اسامی این سه تن به فهرست سیاه وزارت دارایی آمریکا، شمار افراد شبکه حقانی که وارد این فهرست شده‌اند 14 نفر می‌رسد.

بر اساس اعلام دولت آمریکا، شبکه حقانی با طالبان و شبکه القاعده ارتباط نزدیک دارد که بیشتر در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی پاکستان فعالیت می کند.

این گروه حملات انتحاری مرگباری را علیه نیروهای ناتو، سفارت آمریکا در کابل و نهادهای دولتی افغانستان در سال های اخیر سازماندهی‌کرده است.

در سال 2011 کارستن جاکوبسون، سخنگوی ناتو اعلام‌کرده بود: شبکه حقانی در سال های طولانی همواره با سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (ISI) تماس داشته و این روشن است که حقانی روابط نزدیکی با شبکه القاعده برقرار کرده و با تروریسم جهانی نیز ارتباط دارد. آنان در هر دو سوی مرز بسیار فعال هستند.

سخنگوی نظامیان ناتو هشدار داده بود: این شبکه مانند یک مار سمی است که می‌تواند به هر کسی آسیب برساند. از این رو، از بین بردن شبکه حقانی باید به همان اندازه به نفع پاکستان باشد که به نفع افغانستان و نیروهای بین‌المللی است./1421/1409/ح

ارسال نظرات