۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۹۷۲۷۵
فیلسوف الجزایری در گفت‎وگو با رسا:

انقلاب اسلامی ایران قوی‎ترین تکیه گاه مظلومین جهان است

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رسا ـ فیلسوف الجزایری هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران را دفاع از مظلومان عالم برشمرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران قوی‎ترین تکیه گاه مظلومین جهان است.
عبدالرزاق قسوم عضو جمعيت علماي مسلمين الجزاير

 

شیخ عبدالرزاق قسوم استاد فلسفه و فکر اسلامی دانشگاه و عضو جمعیت علمای مسلمان الجزایر در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های مختلف چشمگیر توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمینه های مختلف به وی‍ژه علمی، فرهنگی، سیاسی دستاوردهای فراوانی بدست آورده است و زمانی اهمیت این دستاوردها بیشتر نمایان می شود که این موفقیت ها در شرایط تحریم و فشار جهانی شکل گرفته اند.

 

وی افزود: دشمنان به شدت تلاش می کنند تا موفقیت های ایران را متوقف سازند، ولی ملت ایران با قدرت و صلابتی که از خود نشان داده است توانست همه موانع را از سر راه بردارد.

 

شیخ قسوم با اشاره به رهبری کم نظیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی و امام خامنه ای بهترین شخصیت ها برای رهبری انقلاب بوده و هستند و همه ویژگی های رهبر یک انقلاب اسلامی را دارند. رهبر این دو بزرگوار در واقع نعمتی بزرگ برای ملت ایران است.

 

استاد فلسفه و فکر اسلامی الجزایر ادامه داد: انقلاب اسلامی برای حمایت از مستضعفان جهان به وجود آمد و هدف اصلی آن نیز دفاع از ملت های مظلوم است.

 

وی تحریم های چند دهه غرب علیه ایران را بی فایده دانست و تأکید کرد: ملت ایران به هیچ وجه تحت تاثیر تحریم و فشار آمریکا و غرب قرار نگرفته و همچنان به موفقیت های علمی خود به ویژه در علوم هسته ای مسالمت  آمیز ادامه می دهد.

 

این اندیشمند الجزایری خاطر نشان ساخت: فشارهای بیگانگان نتوانسته است قطار پیشرفت ایران را متوقف سازد و این امتیاز بزرگی برای رهبر، مسوولان و ملت ایران به شمار می آید. ایران موفق شده که دیدگاه خود را بر همگان چیره سازد و  این مایه افتخار است.

 

شیخ عبدالرزاق قسوم درباره تفاوت انقلاب اسلامی ایران و انقلاب ملت های اسلامی، گفت: انقلاب های عربی توانستند دیکتاتورها را سرنگون سازند، ولی به دلیل عدم وجود برنامه و عدم رهبری حکیمانه تاکنون موفق به تحقق اهداف خود همانند انقلاب اسلامی ایران نشده اند.

 

عضو جمعیت علمای مسلمان الجزایر افزود: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر رهبری کم نظیر امام خمینی(ره) از برنامه ای دقیق و علمی برخوردار بود و مردم ایران نیز به خوبی از این برنامه پیروی کرده و تا تحقق کامل انقلاب به حمایت از رهبر و انقلاب ادامه دادند./980/ب912/ک

ارسال نظرات