۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۹۷۴۹۷
امام جمعه ربیعه عربستان در گفت‎وگو با رسا:

هرگاه به امام خامنه ای می‎نگرم گویا امام خمینی زنده شده است/ تحریم ایران را مقتدر کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ربیعه عربستان با اشاره به اینکه رفتار و افکار امام خامنه ای شباهت زیادی به بنیانگذار جمهوری اسلامی دارد گفت: وقتی به امام خامنه ای می‎نگرم انگار امام خمینی زنده شده است.
شيخ عبدالكريم حبيل؛ از علماي برجسته شيعه در عربستان

 

حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل امام جمعه ربیعه عربستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، آغاز انقلاب اسلامی ایران را تحقق آرزوهای ملت‎های محروم خواند و بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم بسیاری در سراسر تحت ظلم، ستم و محروم زندگی می‎کردند، ولی امام خمینی (ره) با قیام خود علیه استکبار جهانی آرزوی پیروزی این ملت‎ها بر طاغوت زمانشان را به واقعیت نزدیک‎تر کرد.


 
وی ادامه داد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران کرامت، عزت، آزادی را به ملت‎ها بخشید. آنان بعد از این پیروزی متوجه قدرت درونی خود شدند و اراده‎ها به جوشش آمد و توانستند بسیاری از سران استکبار را در جهان سرنگون کنند.


 
امام جمعه ربیعه عربستان حضرت آیت الله خامنه‎ای را ولی امر مسلمین دانست و خاطرنشان ساخت: حضرت آیت الله خامنه‎ای دارای فکر، عقیده، مهارت، شجاعت و اراده بسیار برای مقابله و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.


 
وی افزود: در حقیقت حضرت آیت الله خامنه‎ای کوه و هدیه‎ای الهی بعد از وفات امام خمینی (ره) بود که خداوند آن را به مومنان ارزانی داشته است. این وجود مبارک در همان مسیری حرکت می‎کند که حضرت امام خمینی (ره) در حال حرکت بود. شباهت امام خامنه‎ای به بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران این قدر نزدیک است که هرگاه او را می نگرم و رفتار و افکارش را ملاحظه می کنم انگار امام خمینی (ره) از دنیا نرفته است.


 
حجت الاسلام الحبیل به فشار آمریکا و کشورهای غربی به ایران اشاره کرد و گفت: اگر چه ایران در محاصره اقتصادی، سیاسی، تجاری، فرهنگی، تکنولوژی قرار دارد ولی این فشارها سبب حفظ استقلال، اتکا به نیروهای درونی، افزایش اختراعات و افزایش قدرت این کشور شده است.


وی ایران را حامی کشورهای مستضعف دانست و بیان داشت: از زمان آغاز انقلاب اسلامی ایران، حمایت‎ و کمک‎های بسیاری از سوی این کشور به فلسطین اشغالی، لبنان، سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه شده است.


 
امام جمعه ربیعه عربستان به بخش کوچکی از حمایت‎های ایران به لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که رژیم اسرائیل سرزمین‎های جنوبی لبنان را به اشغال خود در آورد، ایران فعالیت های بسیاری برای خروج این رژیم اشغالگر انجام داد و سبب آزادی بسیاری از سرزمین‎های لبنان از چنگال ظالمان شد.


 
وی همچنین ایران را حامی سوریه خواند و تصریح کرد: ایران نقش مؤثری در سوریه دارد و بارها خواستار حل بحران این کشور به صورت گفت‎وگو سیاسی و مسالمت آمیز شده است.


 
حجت الاسلام الحبیل در پایان به وضعیت شیعیان عربستان اشاره کرد و گفت: شیعیان عربستانی نسبت به انجام اموری دینی اهتمام ویژه‎ای دارند ولی بخش عمده‎ای از حقوق مذهبی خود را غصب شده از سوی حکومت این کشور می‎بینند به همین سبب آنان به صورت مسالمت آمیز خواهان احقاق کامل حقوق دینی خود هستند./994/ب912/ک
 

ارسال نظرات