۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۹۷۸۲۳

درخواست عفو بین‎الملل برای توقف کشتار علیه مسلمانان در آفریقای مرکزی

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین‎الملل از جامعه بین المللی خواست «پاکسازی قومی» علیه مسلمانان آفریقای مرکزی را متوقف کند.
عفو بين الملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین الملل امروز با انتشار بیانیه ای از جامعه بین الملل خواست تا به منظور توقف «پاکسازی قومی» که مسلمانان غرب آفریقای مرکزی را هدف قرار داده است، اقدامی انجام دهد؛ درحالی که نیروهای بین المللی مستقر در آنجا از توقف کشتار مسلمانان ناتوانند.


این سازمان در این بیانیه اعلام کرد: نیروهای بین المللی حاضر در آفریقای مرکزی نتوانسته تا از پاکسازی قومی علیه مسلمانان از سوی شبه نظامیان مسیحی جلوگیری کنند.


این سازمان همچنین خواستار استقرار نیروهای حافظ صلح در این مناطق که کشتار مسلمانان رخ می دهد، شد.


عضو بین الملل همچنین کشته شدن بیش از 100 مسلمان در حمله شبه نظامیان مسیحی در منطقه بوسمبتلی در نیمه ژانویه گذشته را محکوم کرد.


آفریقای مرکزی به ویژه بانگوئی پایتخت آن وارد موج خشونت طایفه ای شده است، این خشونت پس از رسیدن «مایکل جوتودیا» رییس جمهوری موقت به حکومت در مارس 2013 که نخستین رییس جمهور مسلمان این کشور مسیحی نشین باشد، و کودتای نظامی گروه سلکا به اوج رسید.


این کشور از ماه مارس 2014 تاکنون پس از سرنگونی دولت «فرانسیس بوزیزه» رئیس جمهور پیشین توسط شبه نظامیان سلکا به آشوب و هرج و مرج کشیده شده است. مایکل جوتودیا در ماه سپتامبر گروه سلکا را منحل کرد، ولی این گروه حاضر به تبعیت از دولت مرکزی نیست.


گفتنی است طی 10 روز گذشته بیش از 9 هزار نفر از قبایل مختلف که بیشترشان مسلمان هستند، به کشور مجاور یعنی کامرون فرار کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات