۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۷۸۲۶
صنعت گردشگری جهانی اعلام کرد؛

ایران به مقصد گردشگری سلامت در جهان اسلام تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت گردشگری جهانی دیروز(22 بهمن) با انتشار گزارشی اعلام کرد که ایران در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری سلامت در جهان اسلام است.
گردشگري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت گردشگری جهانی با انتشار گزارشی اعلام کرد: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی، شرایط همسایگان، هزینه‌های معقول و امکانات پزشکی پیشرفته، در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری سلامت خاورمیانه و جهان اسلام است.


گردشگری سلامت گونه‌ای از گردشگری محسوب می‌شود که در آن افراد برای علاج بیماری خود به کشور دیگری سفر می‌کنند.


این گزارش ادامه می‌دهد: بیمارستان‌های شهرهای مختلف ایران به گردشگران خارجی، خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌دهند. مجاورت جغرافیایی و شباهت‌های دینی و فرهنگی، ایران را به یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین مقاصد گردشگری پزشکی جهان اسلام تبدیل کرده است.


در این گزارش عنوان شده است: ایران یکی از 5 کشور اول دنیا در زمینه بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری است. وجود چشمه‌های معدنی در بسیاری از قسمت‌های این کشور، ارائه خدمات پیشرفته در درمان باروری، درمان از طریق سلول‌های بنیادی، دیالیز، جراحی قلب، جراحی زیبایی و جراحی چشم و همچنین تولید داروهای منحصربه‌فرد مانند داروهای ضد ایدز و سایر داروهایی که با تکنولوژی سطح بالا تولید می‌شوند، به این کشور فرصت خوبی برای جذب گردشگران سلامت داده است.


گزارش مذکور می‌افزاید: گردشگران سلامت ایران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته کسانی هستند که از کشورهای پیشرفته برای دریافت خدمات‌ درمانی سطح بالا با قیمت‌های بسیار پایین‌تر به ایران سفر می‌کنند و دسته دیگر کسانی هستند که از کشورهای در حال توسعه برای دریافت خدمات درمانی رضایت‌بخش که در کشور خودشان وجود ندارد، به این کشور می‌آیند.


در پایان این گزارش آمده است: درمان در ایران امن‌، علمی‌ و ارزان‌ است. تا چند سال پیش ایرانیان برای درمان به کشورهای دیگر می‌رفتند، اما امروز با توجه به گام‌های بلند ایران در علم و فناوری به‌ویژه در عرصه پزشکی و دارویی، این کشور به مقصدی برای گردشگران سلامت تبدیل شده است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات