۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۹۸۱۱۹

تجدید چاپ کتاب های نشر «خورشید باران» با مضامین دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول انتشارات «خورشید باران» از تجدید چاپ کتاب های «پل»، «باغ سوخته»، «یادداشت های ناتمام» و «خاکستر تمدن ها» با مضامین مقاومت و پایداری خبر داد.
اتتشارات خورشيد باران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نوید شاهد، زهرا یزدی نژاد، مدیر مسؤول انتشارات «خورشید باران» از چاپ سوم کتاب «پل» (الجسر)، ترجمه خاطرات شهید عراقی محمد الاسدی است که شامل خاطرات وی از حضور در عملیات کربلای پنج  خب داد.

 

مدیر مسؤول انتشارات «خورشید باران» اظهار کرد: البته ترجمه ی این کار را در قالبی داستانی با فضایی عاطفی برگردان کرده ام که به وقایع عملیات کربلای 4 و5 می پردازد و دربردانده گفت و گوی شهید اسدی با یک پل است.

 

یزدی نژاد اضافه کرد: این کتاب در سال 87 در جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس برگزیده شد و هم اکنون با تیراژ 2500 جلد روانه بازار نشر خواهد شد.

 

این نویسنده دفاع مقدس اظهار داشت: کتاب «یادداشت های نا تمام» دست نوشته های طلبه شهید مهدی خاتمی است که یک هنوز یک سال از چاپ اول آن نگذشته و در حال حاضر با تیراژ 2000 جلد به چاپ دوم رسیده است.

 

مدیر انتشارات خورشید باران با اشاره به چاپ دوم کتاب «باغ سوخته» بیان داشت: این کتاب خاطرات سرهنگ علی قمری است که از محافظین گارد ویژه محمدرضا شاه بوده است و در زمان جنگ ازجمله فرماندهانی بوده استکه 45 روزدرخرمشهرجنگیده و درتمام لحظات سقوط و باز پس گیری آن حضور داشته است.

 

او در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی توسط نیروهای متجاوز بعثی به اسارت درآمد و هنگام انتقالش به اردوگاه در فاصله پاسگاه های خین و حدود، از دست دشمن گریخت.

 

وی افزود: کتاب «خاکستر تمدن ها» ترجمه اشعار زنان عرب که با محوریت مقاومت و پایداری سروده شده است و تا پایان سال به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی منتشر خواهد شد.

 

یزدی نژاد تصریح کرد: این کتاب درباره شعر زنان شاعری چون غادة سمان، نازک الملائکه و سنیه صالح از کشورهایی چون عراق و سوریه است که درباره مقاومت در کشورهای اسلامی خود شعر سروده اند.

 

این کتاب در سال 72 از سوی  ناشر دیگر چاپ شد و در سال 80 برنده جایزه کتاب سال معلم شد اما ناشری که این کتاب را در آن زمان چاپ کرد، در حال حاضر دیگر فعالیت نمی کند و امتیاز چاپ آن را به نشر خورشید باران سپرده است.

 

وی در پایان به ترجمه فارسی به انگلیسی و انتشار کتاب مجموعه شعر «هرچه بادا باد» اشاره کرد که دربردارنده 76 شعر دفاع مقدس مقدس است.

 

بر اساس این گزارش،زهرا یزدی نژاد متولد 1338 در استان قم است که تا کنون بیش از هجده کتاب را باعناوینی هم چون «پل»، «آینه در آینه»، «نمایه آفتاب»، «گدازه ها»، «هرچه باد اباد»، «پای درس استاد شهید سردار حاج محمود شهبازی با نهج البلاغه»، «عشق زیر باران»، «داستان های خوب»، «ناتوی فرهنگی»، «دوباره باران»، «وداع» و «یادداشت های ناتمام»به چاپ رسانده است.

 

گفتنی است انتشارات «خورشیدباران» با مدیر مسؤولی زهرا یزدی نژاد درسال 1382 تاسیس شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات