۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۸۳۷۹
حجت‌الاسلام ناطق نوری:

دقت در بیت‌المال از ویژگی‌های مرحوم حاجی حیدری بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخلاص و حرکت برای خدا را بارزترین صفت مرحوم حاجی حیدری دانست و با اشاره به تحمل سیزده سال زندان در رژیم ستم‌شاهی ازسوی مرحوم حاجی حیدری، گفت: یکبار از زبان او کسی نشنید که بگوید ما بودیم که مبارزه و انقلاب کردیم و سهم ما کجا است، حتی حاضر نیود که مصاحبه کند و بگوید من هم سیزده سال زندان بودم.
حجت الاسلام ناطق نوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز یک‌شنبه چهارم اسفندماه در مراسم گرامیداشت مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری، رییس شورای مرکزی و رییس هیأت مدیره مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) که با حضور شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) واقع در میدان شهدا تهران خیابان عظیم زادگان برگزار شد، با بیان این‌که این مجالس باید مجالس آموزش، تنبه و تذکر برای همه ما باشد، از مرحوم حاجی حیدری به‌عنوان مجاهد نستوه، انقلابی، مخلص، خدمتگزار با صفا و اخلاص به جامعه به محرومین و مستضعفان یاد کرد.

وی با اشاره به این‌که مرحوم حاجی حیدری مصداق بسیاری از آیات و گفتار ائمه معصومین(ع) است، اخلاص و حرکت برای خدا را بارزترین صفت وی دانست و با اشاره به تحمل سیزده سال زندان در رژیم ستم‌شاهی ازسوی مرحوم حاجی حیدری، افزود: یکبار از زبان او کسی نشنید که بگوید که ما بودیم که مبارزه و انقلاب کردیم و سهم کجا است، حتی حاضر نیود که مصاحبه کند و بگوید من هم سیزده سال زندان بودم.

حجت‌الاسلام ناطق نوری ابراز داشت: وقتی امام خمینی(ره) در نجف بودند، یکی از دوستان به من نامه نوشت و گفت امام(ره) نامه و خاطراتی در یزد دارد که نزد مرحوم وزیری است، آن را برای من بفرست، مرحوم وزیری در قم به هریک از علما و فضلا که می‌رسید، از آنها درخواست می‌کرد که یک یادگاری برای او بنویسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هرطور بود، به منزل مرحوم وزیر رفتم، همسر او از بقچه دفترچه را درآورد، امام خمینی(ره) در آن نامه نوشته بودند، «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» همچنین نوشته بودند قیام برای خدا نیست که فردی بی شعور(رضاخان) بر سرنوشت کشور غالب می‌شود، قیام برای خدا نیست که به ساحت امام صادق(ع) توهین می‌شود و از کسی صدا بلند نمی‌شود، آقای محترم بهتر نبود به‌جای جمع کردن این یادگاری‌ها، علما را جمع می‌کردید، ید واحده می‌شدید و برای خدا قیام می‌کردید؟

وی تواضع و فروتنی را ویژگی دیگر مرحوم حاجی حیدری مطرح کرد و تواضع را علامت تقوا دانست.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با اشاره به خطبه همام امیرمؤمنان(ع)، معتدل بودن را یکی از ویژگی‌های متقین دانست و با بیان این‌که یکی از بدبختی‌های کشور تندروهای چپ یا راست هستند، افزود: تندروی و نامتعادل حرکت کردن به کشور و انقلاب اسلامی ضربه می‌زند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما میزان داریم که ولی فقیه و ولی امر مسلمین است، ابعاد ولایت فقیه هم بیان شده است.

وی با بیان این‌که علامت سجده روی پیشانی خوارج بود اما امیرمؤمنان(ع) فرمودند خطر اینها از کفار بیشتر است، گفت: تکفیری‌ها، القاعده و النصره تندروهایی هستند که به نام اسلام جنایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری، مرحوم حاجی حیدری را مصداق متقین دانست و حسن خلق را از ویژگی‌های وی و خانواده‎‌ او مطرح کرد و ابراز داشت: پس از واجبات هیچ چیز مانند حسن خلق انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دقت در بیت‌المال را از دیگر ویژگی‌های مرحوم حاجی حیدری ارزیابی کرد و با تأکید بر ضرورت اطلاع مردم از نتایج پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، گفت: اختلاس‌ها را یا نگویید و یا این‌که مردم باید متوجه شوند که ته کاسه چه شد؟ مردم را به تردید، بی اعتباری و شک درباره نظام و انقلاب نیندازید.

وی با اشاره به این‌که مرحوم حاجی حیدری درباب ایجاد اشتغال تلاش کرد، گفت: وی احیاکننده خودکفایی کمیته مداد بود و بچه‌های فقیر را سرمایه و آموزش داد تا خودکفا شوند./956/پ202/ع

ارسال نظرات