۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۸۵۱۷
حجت الاسلام مصائبی خبر داد؛

فعالیت تبلیغی روحانیون در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: حامد ولیزاده، از قاریان ممتاز استان موفق به کسب رتبه دوم مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم شده است.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اشاره به اعزام تیم قرآنی آذربایجان غربی به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شیراز، اظهار داشت: حامد ولیزاده از قاریان ممتاز استان موفق به کسب مقام دوم کشوری در رشته قرائت شد.

 

 

 وی افزود: با این موفقیت افتخار قرآنی دیگری در سال 92 برای آذربایجان غربی به ثبت رسید.

 

 حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اعزام تیم قرآنی رده سنی شکوفه ها به مسابقات قرآنی در تهران، گفت: پنجمین دوره مسابقات کشوری اذان در تهران برگزار و رضا اسماعیل زاده از شهرستان خوی موفق به کسب مقام چهارم این دوره از رقابت ها شد.

 

وی گفت: در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم رده زیر شانزده سال نیز علی مردانی از تکاب نفر پنجم رشته ترتیل و حسین مهدی زاده از ارومیه نفر دهم رشته حفظ کل قرآن کریم شد.

 

 آزمون کتبی حفظ قرآن کریم 9 اسفند ماه جاری برگزار می شود

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه به برگزاری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: طرح سراسری حافظان قرآن کریم یکی از اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور از سال گذشته آغاز شده است.

 

وی با بیان این که سهمیه استان آذربایجان غربی در سال گذشته حدود ده هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته موفق به جذب بیش از ده هزار و یکصد نفر در این طرح شدیم.

 

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: سهمیه آذربایجان غربی در سالجاری 12 هزار و 620 نفر است که بیش از 13 هزار نفر نام نویسی کرده و در کلاس ها شرکت داشتند.

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی مرحله دوم طرح ملی حافظان قرآن کریم از 22 بهمن ماه سالجاری اظهار داشت: آزمون شفاهی تا هشت اسفندماه جاری ادامه دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که آزمون کتبی نیز همزمان با سراسر کشور نهم اسفندماه برگزار می شود، گفت: تاکنون برای شرکت در این آزمون بیش از شش هزار و 700 نفر در استان نام نویسی کرده اند.

 

حجت الاسلام مصائبی افزود: آزمون کتبی در رشته های حفظ سی جزء، 30 جزء و جزء یک، 30 جزء و جزء یک و دو، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ 150 و 300 موضوعی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون کتبی حفظ سی جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم است.

 

"دست های مهربان" به کمک ایتام می آید

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین به اجرای طرح دست های مهربانی در آستانه آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور در تمام استان ها اجرا می شود.

 

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح هم افراد خیر و هم درآمد وقف هایی که با نیت کمک به ایتام و مستمندان به ثبت رسیده اند، طی مراسمی برای کمک به ایتام و افراد مستمند اختصاص می یابد.

 

 حجت الاسلام مصائبی، ترویج و تبلیغ دستگیری از مستمندان و کمک به افراد محروم را از اهداف اجرای این طرح نوع دوستادانه و خیرخواهانه اعلام کرد و افزود: در آذربایجان غربی این طرح به صورت متمرکز در دو شهرستان ارومیه و خوی برگزار می شود.

 

وی به اجرای برنامه طرح دست‌های مهربانی در 24 و 25 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: در این مراسم از واقفان فعال در زمینه کمک به ایتام و مستمندان تجلیل می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از رسانه های جمعی خواست تا با اطلاع رسانی در این خصوص، زمینه همکاری و مشارکت بیشتر خیرین را فرهم سازند.

 

برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، قبل و بعد از عید نوروز مراسم سوگواری در جوار امامزادگان و آستان مقدس بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

فعالیت تبلیغی روحانیون در بقاع متبرکه استان در ایام نوروز

 

حجت الاسلام مصائبی از برگزاری طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: در قالب طرح آرامش بهاری زائران نوروزی از برنامه های مختلف فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان بهره مند خواهند شد.

 

وی خیمه های معرفت و ایستگاه های مشاوره و نمایشگاه های محصولات فرهنگی و دینی، سخنرانی و ... را از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری در ایام نوروز خواند و گفت: خیمه های معرفت فقط در بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری در ارومیه و خوی برپا می شود.

 

وی گفت: امسال در هر بقعه و امامزاده پنج روحانی برای پاسخگویی به شبهات و همچنین مشاوره به جوانان، نوجوانان و خانواده ها در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه مستقر خواهند شد.

 

وی در پایان از آمادگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان برای پذیرایی از زائران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه به زودی لیست مساجد بین راهی و همچنین داخل شهر را که در ایام نوروز به صورت شبانه روزی باز خواهد بود، اعلام می دارد./936/پ202/ب

ارسال نظرات