۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۹۸۵۶۳

عقب‎نشینی مقامات دانمارکی از ممنوع کردن ذبح اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مقامات دانمارکی در نتیجه فشار افکار عمومی و اعتراضات گسترده مسلمانان مجبور شدند که از تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت ذبح اسلامی در این کشور عقب‎نشینی کنند.
ذبح اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات کشور اروپایی دانمارک به دنبال اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر دنیا مجبور شدند ذبح اسلامی همچنان در این کشور را قانونی اعلام کنند.
 
پایگاه خبری عرب نیوز روز گذشته از سفارت دانمارک در ریاض نقل کرد که "هیچ ممنوعیتی بر ذبح اسلامی در دانمارک وضع نشده است".
 
اعتراضات از زمانی آغاز شد که دان یورگنسن، وزیر کشاورزی دانمارک اعلام کرد که ذبح حیوانات طبق قوانین ادیان یهودیت و اسلام در این کشور ممنوع خواهد شد.
 
به دنبال اعلام این خبر بود که مسلمانان سراسر دنیا نسبت به ممنوعیت ذبح اسلامی در دانمارک اعتراض کردند.   
 
بسیاری از مسلمانان نیز از دولت های خود خواستند که واردات گوشت از دانمارک را تا زمانی که این کشور بر ممنوعیت ذبح اسلامی پافشاری می کند، متوقف کنند.
 
در پی این تحولات جانشین سفیر دانمارک در ریاض برای آرام کردن افکار عمومی و فرونشاندن خشم مسلمانان اعلام کرد که رسانه های گروهی صحبت های مقامات این کشور را اشتباه تفسیر و به مخاطبان خود منتقل کرده اند. 
 
وی تاکید کرد: برای دولت دانمارک مهم است که مسلمانان بتوانند گوشت حلال خریداری کنند.
 
زید خان از وبلاگ نویسان مطرح مسلمان نیز از عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس خواست که گوشت مورد نیاز خود را از سایر کشورهای مسلمان مانند پاکستان، ترکیه و مالزی وارد کنند.
 
آمارها نشان می دهند که 200 هزار مسلمان در دانمارک زندگی می کنند و 3 درصد از جمعیت 5.4 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/د
ارسال نظرات