۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۹۸۶۰۱
مرکل در فلسطین اشغالی؛

غنی سازی اورانیوم حق ایران است

خبرگزاری رسا ـ نتانیاهو خواهان این شده بود که ایران اجازه داشتن هیچ میزانی از اورانیوم غنی‌شده یا پلوتونیوم را نداشته باشد.
آنگلا مرکل و بنيامين نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: آنگلا مرکل در نشست خبری مشترک با نتانیاهو خواست وی را برای چشم‌پوشی کامل ایران از غنی‌سازی رد کرد.


به گزارش این خبرگزاری؛ مرکل یادآوری کرد که در موضوع اتمی ایران نباید دنبال راهکاری ایده آل بود، بلکه باید به جستجوی موقعیتی برآمد که هم امنیت رژیم صهیونیستی و هم امنیت اروپا را تامین کند. مرکل در ادامه گفت: تهدیدها تنها متوجه اسرائیل نیست، بلکه تمام اروپا را شامل می‌شود.


مرکل این را نیز گفت که آلمان به گفت‌وگو با ایران در زمینه طرح‌های هسته‌ای این کشور ادامه خواهد داد. صدراعظم آلمان، توقف ساخت و نصب سانتریفیوژهای جدید در طول مذاکرات اتمی را یک پیشرفت خواند. او با اشاره به ادامه مذاکرات در شش ماه آینده، افزود: اینک باید دنبال کنترل‌های مستمر باشیم.

 

در همین حال صدراعظم آلمان با اشاره به پذیرش حق غنی‌سازی ایران با غلظت پایین گفت: می‌توان شرایطی فراهم کرد تا اطمینان یابیم که ایران در کوتاه مدت به ظرفیت هسته‌ای دست نخواهد یافت.


قابل ذکر است نتانیاهو خواهان این شده بود که "استراتژی صفر" به عنوان یک خط مشی در مورد ایران به کار گرفته شود و ایران اجازه داشتن هیچ میزانی از اورانیوم غنی‌شده یا پلوتونیوم را نداشته باشد.


همچنین نتانیاهو پیشتر تاکید کرده بود که ایران در گفت‌وگو با گروه 1+5 توانسته به همه خواسته های خود برسد و هیچ چیز را از دست ندهد.


گفتنی است سفر آنگلا مرکل به سرزمین های اشغالی در چارچوب جلسات منظم مشورتی کابینه دو کشور انجام می‌گیرد. آلمان و رژیم صهیونیستی از سال 2008 میلادی این نشست‌ها را برگزار می‌کنند. آخرین نشست دو هیئت دولتی، دسامبر سال 2013 در شهر برلین برگزار شد./1421/1409/ح

ارسال نظرات