۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۸۲۲

نمک دادگاه آمریکایی بر زخم مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ دادگاه تجدید نظر در سانفرانسیسکوی کالیفرنیای آمریکا اینک تنها به دلیل آنکه فیلم موهون به رسول اسلام، حق آفریننده اثر را برای این هنرپیشه نقض می‌کند، رأی به حذف این فیلم از یوتیوب داده است.
بررسي علت ساخت فيلم موهون به پيامبر راديو معارف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: گوگل در دعوای حقوقی بر سر حذف یک فیلم ضد اسلامی از سایت یوتیوب، شکست خورد.


به گزارش این خبرگزاری؛ کنسرن اینترنتی گوگل باید فیلمی را از زیر مجموعه خود، سایت یوتیوب حذف کند که در آن به پیامبر اسلام توهین های بسیار زیادی شده بود.


قابل ذکر است پخش این فیلم در تابستان 2012 در سراسر جهان اعتراضات شدید ضد غربی را در پی داشت؛ اعتراضاتی که عمدتا توسط مسلمانان انجام شد و چندین نفر را نیز به کام مرگ کشید.


به گفته دویچه وله؛ پیش از این دادگاه کالیفرنیا درخواست حذف این فیلم از یوتیوب را که از سوی یکی از بازیگران این فیلم مطرح شده بود، رد کرده بود. اما اینک دادگاه تجدید نظر در سانفرانسیسکوی کالیفرنیای آمریکا اینک تنها به دلیل آنکه این فیلم حق آفریننده اثر را برای این هنرپیشه نقض می‌کند، رأی به حذف این فیلم داده است.


شرکت گوگل که شرکت مادر یوتیوب محسوب می‌شود پذیرش درخواست ها مبنی بر حذف این فیلم را به مثابه پذیرفتن سانسور ناعادلانه می‌داند و می‌گوید، پذیرش این درخواست ناقض مقررات این شرکت برای حفاظت از آزادی بیان! است.


قابل ذکر است واژه آزادی بیان در کلام غرب تنها به مفاهیمی اطلاق می شود که از آن منافع صهیونیزم تامین شود. اگر روزی صهیونیزم و یا شاخه و برگ هایی از آن مورد اندک انتقادی قرار گیرند با واژه نژادپرستی علیه یهودیان روبرو شده و حذف آن دیگر سانسور نخواهد بود./1421/1409/ح

ارسال نظرات