۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۹۸۹۵۶

کنفرانس بررسی مشکلات جهان اسلام در مکه مکرمه

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بررسی مشکلات جهان اسلام و امت اسلامی، از امروز با حضور علما و شخصیت‌های اسلامی از سراسر جهان، در مکه مکرمه آغاز به کار می‌کند.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس "مشکلات جهان اسلام، راهکارها و همبستگی اسلامی) از امروز یکشنبه 11 اسفند‌ماه با حضور بیش از 300 شخصیت اسلامی و رؤسای جمعیت‌ها و مراکز اسلامی از سراسر جهان، در مکه مکرمه آغاز و تا روز سه شنبه 13 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

این کنفرانس به بررسی راهکارهایی برای حل مشکلات ناشی از تفرقه و چند دستگی در میان امت اسلامی خواهد پرداخت.

 

دکتر عبدالله الترکی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در این رابطه، ضمن هشدار نسبت به خطرات فتنه‌هایی که در اثر درگیری‌های مذهبی و حزبی رخ می‌دهد، گفت: این فتنه‌ها منجر به نفوذ خشونت و تروریسم و بروز جنایات متعدد در جوامع اسلامی خواهد شد و وحدت امت اسلامی و همبستگی آنان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

 

وی در خصوص این کنفرانس خاطرنشان کرد:‌ شرکت کنندگان در کنفرانس مکه مکرمه در مورد موضوع همبستگی اسلامی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت و در این راستا،‌ مشاوره و هماهنگی میان کشورهای جهان اسلام افزایش خواهد یافت.

 

الترکی در پایان، پنج محور اصلی را برای کنفرانس مکه برشمرد و گفت: این محورها عبارتند از: همبستگی اسلامی؛ واجب شرعی و ضرورت امت اسلامی، همبستگی اسلامی؛ چالش‌ها و موانع، زمینه‌های مختلف همبستگی اسلامی، مسائل مورد بحث در همبستگی اسلامی، برنامه‌ها و پروژه‌های همبستگی اسلامی.

 

شایان ذکر است موضوعاتی چون "اقلیت‌های مسلمان و همبستگی اسلامی"، "مساله فلسطین و یهودی سازی قدس" و "نقش زنان و جوانان در تحقق همبستگی اسلامی" از موضوعات فرعی این کنفرانس خواهند بود./982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات